Gå til innhold

Har alle sett filmer av fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har unngått dette siden jeg ikke har fødselsangst og er redd jeg får det av å se film av det... Til dere som har gjort det:Lærte dere noe av det og hva slags tanker sitter dere igjen med?

Jeg burde vel kanskje se en siden jeg ikke hverken har sett eller vært med på en fødsel tidligere...?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Tror kanskje at om du har fødselsangst at du skal la være å se film, for hver fødsel er forskjellig=) E så ingenting, leste bare en del om fødselsforløpet, var forresten ikke på noe fødselsforberedendes.. Gikk kjempe fint med meg=) Gutten min var 4180gram 52cm lang og kom med armen foran ansiktet som supermann (40cm omkrets). 5timer tok fødselen, 45min å presse. Revnet nesten ingenting, gikk som en drøm=) Og det kommer det mest sannsynlig til å skje med deg oxo=) Gruer meg ikke til fødsel nr2 som er ganske snart;)

Skrevet

Så flott at du gleder deg til fødselen :) Håper denne blir like fin! Nei jeg har egentlig ikke fødselsangst, men vet jo ikke helt hva jeg går til som 1.gangs... Men er redd jeg får fødselsangst av å se en sånn film, så tror jeg bare lar være :)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har sitt flere filmer. Første gang jeg så en fødselsfilm var faktisk på skolen, gikk helse- og sosial, så barne- og ungdomsarbeiderlinja. Har sitt et par etter den gang.

Jeg synst ikke det er noe avskrekkendes, men så har det jo vært enkle fødsler, ville ikke ha sett en fødselsfilm der hun rivner og slike ting, da tror jeg at jeg hadde fått litt panikk=)

Kan ikke si at jeg lærte noe spesielt, ingen fødsler er jo lik, så man vet uansett ikke hva man går til, ivertfall ikke som førstegangs.

Skrevet

Æ ville gjærne se filmen, men JM sa at det hadde ikkje no førr sæ. Ingen fødsla e like. ;p Sia æ tok KS sitt føle æ mæ som førstegangsfødende førde. Veit ikkje heilt ka æ går til jo ;p

Skrevet

jeg har sett en.. og må si jeg fikk mere fødselsangst av og se den! skulle aldri ha gjort det.. dumme meg! :P

Skrevet

Jeg har fødselsangst, og har sett maaange filmer av fødsler på youtube. Jeg vil egentlig ikke, men bare MÅ.

De andre her sier at ingen fødsler er like, men i mine øyne er alle akkurat like. Så ikke se filmene hvis du er redd for å bli skremt!!

Skrevet

Sett det og født 3 før ;o)))

Kanskje du bør se det..... Kanskje det slipper litt av angsten din ;o)

Skrevet

jeg kom over noen bilder bare,i en bok om fødsel uten smerte..

hadde egentlig ikke noe særlig fødselsangst før det,men angret mye på at jeg åpna den boka for å si det slik..

har vel ikke direkte angst for å føde nå heller,men de bildene har brent seg fast ja...

Skrevet

Jeg har sett mange på internett. Jeg ser alt jeg kommer over. Synes det er interessant. Liker å vite mest mulig på forhånd. Er så nysgjerrig av meg! Har ikke noe spesielt angst etter å ha sett de. Jeg er også 1.gangs.

Skrevet

Jeg har aldri likt fødselsfilmer og kommer heller ikke til å se noen i fremtiden. Det får holde å være på den "andre" siden så jeg slipper å se det hele, selv om jeg mest av alt har lyst til å rømme fra det hele når jeg ligger der! ;)

Skrevet

Har ikke sett noen filmer, men var med på venninna mi sin fødsel for noen mnd siden..

Siden hennes fødsel gikk fort, uten kompplikasjoner og skrik fikk jeg da ingenting å grue meg til =)

Skrevet

Har også vært med en venninne på fødselen hennes. Den fødselen var en positiv opplevelse, både for henne og meg! Gikk veldig bra. Gruer meg likevel litt siden jeg ikke vet hvordan min fødsel blir men gleder meg liksom samtidig......til jeg får treffe gutten min. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...