Gå til innhold

Vanskelige følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg føler meg så unormal med alt det rare jeg går og bekymrer meg for i forhold til fødselen.

Har alltid hatt et anstrengt forhold til kroppen min, etter noen traumatiske opplevelser i oppveksten. Jeg kan få helt angst av å tenke på fødesituasjonen hvor andre skal være i nærheten av og ta på kroppen min, og at jeg kanskje må ligge helt naken!

I tillegg er jeg livredd for at den blivende pappa'n skal synes en fødsel er ekkel, at kroppen min er ekkel.

Ja, jeg vet at fødsel er noe naturlig osv, men fornuften klarer dessverre ikke vinne over denne angsten.....

Om noen andre har hatt lignende tanker hadde det vært stor hjelp å høre om det. På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har lignende tanker. Jeg tenker egentlig ikke så mye på fødselen akkurat nå. Men før jeg ble gravid hadde jeg slike tanker. Disse kommer muligens tilbake når fødselen nærmer seg.. Er redd for å ha en mann tilstede.. Jeg har en tankegang som sier at bare min mann skal se meg naken.. Ingen mann får stappe sine fingre oppi min vagina.. Huff.. Jeg grøsser ved tanken.

Det gjør meg egentlig ikke så mye om det er mange kvinner tilstede, bare det ikke er noen menn der.. Vil heller ikke ligge naken, da jeg har komplekser over utseende til puppene mine.. Enten håper jeg at det er minst mulig folk i nærheten av meg, og at disse er kvinner. Eller så håper jeg at jeg er så likegyldig akkurat i den tiden det pågår, at jeg ikke legger merke til om det er en mann tilstede.. Men jeg kommer nok til å gi beskjed at jeg ikke vil ha menn tilstede..

Skrevet

Vet jo ikke, men jeg trur kanskje disse følelsene er værst akkurat nå, at du kansje ikke tenke så mye på det under selve fødselen :)

I alle fall var det det min jormor prøvde å trøste meg med :)

Å dessuten er du som velger hvordan din fødsel skal være så prat med de på føden om det før du skal dit :) Kanskje de kan hjelpe???

Lykke til :)

Skrevet

Du trenger Ikke være naken! Du får sykehus skjorte el om du vil ha på din egen topp. De er ellers flinke til å ha dyne/laken over deg. Følte meg ikke blottet på noe sett og vis.

Jeg har ikke noe preferanse om mannlig/kvinnelig jordmor el lege.

Det er flest mannlige leger på "mitt" sykehus, så hadde endel av dem innom.

Men jeg ble satt igang og trengte lege på slutten så det var nok derfor. Resten var damer.

Om du skulle trenge lege tror jeg ikke du bryr deg om hvem som kommer.

Men kanskje du skulle få en fødselsforberedende samtale på sykehuset. Da skriver de ned dine ønsker og det du er opptatt av, så ligger det skriftlig når du kommer inn for å føde.

Tror nok det hadde hjulpet deg!

Ps.

Jeg har også forbier, og vil gjerne føde med sokker og bh.. men jeg mistet disse forbiene under forrige fødsel.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...