Gjest Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Jeg er litt lei diskusjoner rundt dette og ikke minst manglende definisjoner av hva som kan kalles skrikekur og ikke. Her har dere noen definisjoner hentet fra tidligere diskusjoner her inne som jeg mener skal være relativt korrekte... -Når de skriker seg i søvn ligger de alene og skriker til de sovner av utmattelse. Da skal foreldrene bare være innom et lite minutt av gangen for å roe gemyttene mens skrikingen pågår. Og da kan man bare legge ned barnet hvis det står i sengen, eller gi smokken, men man skal ikke ha noen fysisk kontakt med barnet, ikke se på henne, og helst ikke snakke. -å skrike seg i søvn forstår jeg mer som å legge barnet i senga si, barnet skriker og foreldrene går ut av rommet mens barnet skriker, og lar barnet ligge, sitte, eller stå i grindsenga til det sovner. gjerne kikke inn en gang eller to, men ikke ta barnet opp, samme hvor lenge det tar før barnet sovner, gjerne opp mot en time, kommer an på hvor lenge det går før barnet kollapser av utmattelse. også kallet skrikemetoden Dersom dette ovenfor ikke samsvarer med DIN oppfatning av dette og ikke er konkret det du mener når du debbaterer om denne anbefaler jeg at man kanskje definerer forutsetningene FØRST, så skriver sin mening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå