3 *guttemamma Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Vi blir påspandert tur til Kypros med svigerforeldrene mine til sommeren. Dvs vi fikk velge når vi ville dra. Men siden jeg starter i ny jobb i mars (permisjonen er ferdig da) og gutt nr to begynner på skolen i august må vi reise de to siste ukene i juli. Da er minstemann 15 mnd. og sikkert i full fart tenker jeg. Er det for varmt å dra dit med en så liten en i juli? regner med at det ikke blir mye avslapping da ed tre aktive gutter på 9,6 og 1 he he. Men det blir det jo ikke uansett hvor vi drar. Men er litt usikker likevel. Er meningen vi skal bo på et startour senter, visstnok veldig barnevennlig. Har ikke noe erfaring med barn i syden jeg. Har kun hatt "barneferier" i Kristiansan og Hunderfossen:) Så jeg trenger noen tips og råd fra noen som har prøvd å reist litt med barn.
Sololight Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Var nettopp på Lanzarote med min gutt på 9 mnd, og var på Tenerife med eldstemann da han var 15 mnd. Hvis dere bor på Blue Star eller Blue Village er det garantert vaskemaskin på hotellet. Det er kjempelurt å pakke med tanke på at du kan vaske klær på ferien. Ta med eget vaskemiddel, de selger stort sett bare Ariel der nede, og det tok ihvertfall ikke våre flekker! Jeg hadde pakket alt for mye klær med tanke på at det å vaske klærne der nede fungerte så fint. Tror nok minien deres tåler varmen, det var jo godt over 30 grader her hjemme i sommer... Andre tips...hm, kjøp et lite oppblåsbart plaskebasseng til misten som han kan leke i når dere er ved bassenget eller på stranda, det er verdens beste "barnevakt" og var uunværlig for oss. På et Star Tour Hotell er det stort sett veldig rent og pent, så man lever omtrent som hjemme. Vi har alltid frokost inkludert når vi reiser, da slipper vi å handle og styre så mye, og dagen får alltid en god start:-) Kommer rett og slett ikke på mer å skrive om... God tur:-)
3 *guttemamma Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Tusen takk for svar. plaskebasseng var smart ja! Regner med vi takker ja til turen for jeg og guttene har veldig lyst på sydentur:) Mannen er litt mere skeptisk men det går seg nok til. Har tenkt på det jeg også at det gikk jo bra i varmen i sommer også, men luftfuktigheten er annerledes her, og der nede kan det bli godt over 40 grader... Men det er jo mange som reiser med barn dit, så da må det vel gå bra med oss også. Tar gjerne i mot flere erfaringer hvis det er flere som har tips
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Hei du, først og fremst så vil jeg bare påpeke det med at det jo var 30 grader her hjemme i sommer. 30 grader i norge mot 30 grader i syden, og da SÆRLIG Kypros er to splitter forskjellige ting. Varmen på Kypros kan være uutholdelig. Især i juli. Det er faktisk det varmeste stedet i middelhavet man kan reise sier de. Venninnen min var der i juli en gang, og sa aldri igjen, da det var så varmt der. Det var ekstremt fuktig og så varmt at de ikke klarte å være på stranden, dette er en jente som elsker syden, men enda var det for ille for henne. Jeg skal til Kypros i sommer med min datter som da er 9 mnd, men det er i starten av juni. Snakk med et reisebyrå, ring å spør de. På sidene til reisebyråene står det at det blir omlag 34 gr i juli. Da er det gjennomsnittet, jeg opplever at det som regel er noe varmere faktisk, enn de tabellene. Vi fikk i allefall anbefalt å reise i juni med et så lite barn, da det faktisk kan bli ekstreme heteslag der nede. Når det kommer til om du skal reise eller ikke, går det sikkert fint å reise, men vil at du skal vite at du reiser på den varmeste tiden du kan der, og at det kan hende det blir for varmt. Nå er det sikkert mange som har vært på Kypros i varmen, på den tiden som sier det går helt fint. Tenkte uansett bare jeg skulle si ifra iallefall, da du spør om meninger osv. Jeg har vært i Tyrkia når det var 40 grader og det er faktisk ekstremt varmt. Tror tendensene er helt like på Kypros om ikke verre. Det ligger jo på en måte rett nedenfor Tyrkia så du kan tenke deg. Nå kan det jo derimot hende at det går totalt fint å reise, så du må ikke utelukke det pga. det jeg sier, men tenkte som sagt at det var greit at du fikk med deg muligheten for sterk sterk varme. Om du søker på Kypros her oppe i søkevinduet under forum, vil du se MASSE innlegg om Kypros, jeg har nemlig spurt MASSE om det her inne Skal visstnok være et av de penere stedene i syden, så jeg hadde nok dratt om jeg var deg. SØRG da for at det 100% sikkert er aircondition på hotellet dere skal bo, det er virkelig et "must" vil jeg tro, og især med barn. Da vi var i Tyrkia måtte vi leie dette, da vi rett og slett holdt på å gå av forstanden i varmen der nede. Og jeg tåler varme meget bra som sagt, men der nede blir det ekstremt. Håper dette innlegget ikke blir sett på som negativt, men kun info om hvordan det "kan" være der nede Om du reiser GOD tur Blir sikkert knall ! Klem fra oss som gleder oss !!!!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/7513602 Her er feks en tråd du kan lese
gravid igjen :) Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 vi skal også til kypros dette året, mest sannsynligvis i september. jeg har vert der før, da reiste jeg i august. klart det er varmt, men bor du på et hotell med aircondition og passer på og holde barna under parasollen og smøre de godt så går det nok fint. trenger ikke absolutt sitte i sola hele dagen... men du bør forberede deg på at det er hot hot hot =) men da jeg reiste var det maaange som hadde med seg små barn. så det går nok kjempe fint lykke til og god tur!! kos dere masse masse =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå