Gå til innhold

Galskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når min sønn edelrig sovner ca kl. 23.30 hver kveld har jeg ikke lyst å gå å legge meg. Vil liksom ha litt ti alene til å sitte litt her,se på tv,vakse klær,hus å lese litt i boken min.

Han er 2måneder i dag,lørdag, og sover normalt sett nå ca 6timer i strekk før han skal ha mat igjen.

Burde jeg egentlig gå å legge meg å være mer opplagt?

Min kjære er så iritert for at jeg sitter oppe og ikke er så veldig opplagt for litt utpå dagen.

Syns ikke dere det er gått med litt tid alene?? Når har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det er herlig med litt tid aleine! Veldig koselig med lille gutten min også, men så deilig å kunne gjøre noe uten en gutt som permanent påheng. Gleder med til han blir litt større og jeg får kommet meg litt mer ut aleine. Bare å dra og svømme en tur aleine... å, jeg fantaserer om det! :)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt jeg, men hvor lenge sover gutten på morningen da? Jeg har det sånn som deg jeg også, men siden mannen min begynenr så tidlig på jobb så går jeg gjerne å legger meg i tolvtiden til hverdags.

Jeg har ikke så god forståelse her hjemme for at ikke jeg rekker over alt jeg så tror jeg kjenner situasjonen din litt.

Skrevet

Det er mange netter jeg har lagt meg for å bare ligge der... har ikke fått sovet før etter en god stund, og av og til sovner jeg kjempefort. Syns natten er verst å sitte å ha "alenetid" på egentlig :-) Da er det heller bedre å være så opplagt som mulig på dagen, og heller ta seg en tur, cafetur, treffe venner, eller gå i et annet rom etc. for eks kan du la mannen ta bebisen med seg på tur eller å handle osv :-)

Da får du tid hjemme alene og kan kose deg :-)

Skrevet

Jeg må også ha noen timer for meg selv på kvelden og jo senere ungene legger seg jo lenger oppe sitter jeg,men heldigvis legger alle tre seg stot sett i syv tiden også hun minste og det har hun gjort siden hun var tre uker:)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil ha tid alene! Får du ikke til å begynne å legge han litt tidligere da. Trappe ned gradvis nå fremover. Min la seg mellom 10 og senest 11 når han var 2 mnd. Jeg satt opp til senest 01.00. Men jeg tror de fleste av oss mødre som har barn som våkner om natta uansett kan trenge en liten lur sammen med barnet på dagen.

For melka og ammingen sin del er det vel viktig med nok søvn og mat.

Skrevet

Vesla er nå 3.5 mnd og vi legger henne kl 19 (ca)

Da sitter vi begge oppe en stund, gjerne til kl 1.

Om morgenen løser vi det slik; hun våkner 0830 (ca) spiser og koser seg våken med meg til kl 9, pappaen står da opp med henne, skifter bleie og leker i stua til kl 11 hvorpå han vekker meg, jeg gir henne mat og sover med henne til hun våkner igjen ca 1230. Må legge til at jeg har vært syk i det siste og hatt et ekstremt søvnbehov, men det har for oss vært en veldig god løsning på en trøtt mamma:p

Sov med babyen, vær våken med den og legg den tidligere. Da får du mye mye mer "mammatid" og tid til både kos og huslige sysler...

Skrevet

Hoh! Hadde det bare vært så enkelt som å be samboern ta med seg ungen ut så ...

Tuppa er snart 11 mnd,han har hatt henne med bort EN gang uten meg...da var jeg syk... Vil bare at vi begge skal gå ut han...

Skrevet

Det er godt med litt tid alene. Har ei jente som ikke sover så mye på dagen, men litt mellom 7 og 12. da koser jeg meg med morgenkaffen og frokost etter den daglige morgentrilleturen. Det er så deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...