Gå til innhold

Hva anbefalles av smertestillende?

Anbefalte innlegg

Heisann;)

Tenkt litt på hva jeg skal velge av smertestillende.

Kanskje inne på feil forum, kan ikke si jeg har angst. Men gleder meg heller ikke akkurat til fødselen.

Så mitt spørsmå er da som følger;

*Hvilken form for smertelindring burde jeg velge?

Jeg har lyst til å få med meg min egen fødsel, og ikke være dopet ned. Være tilstede og få med meg alt liksom.. Bare ikke ha så innmari smerter.

Min første, så har ikke vært gjennom en fødsel før...

Så fra dere som har vært gjennom dette før, hva anbefalles?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7666479-hva-anbefalles-av-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo. Jeg valgte lystgass ved min fødsel, og dette var helt utolig hjelp for min del. Den tok toppen av riene, og i tilegg var jeg klar i toppen hele tiden, og det skadet ikke babyen :) Det siste var viktigst for min del. Noen reagerer på lystgass og blir svimmel. Det ble jeg også første gangen jeg dro den inn, og kastet den fra meg,men prøvde heldigvis en gang til, og da gikk det fint. Jeg hadde en kjempefin fødsel uten de altfor store smertene, og det kan jeg takke lystgassen for. Og samboer da.. Han var en enorm støtte, og det hadde også mye å si. Jeg fødte min første for 6 mnd siden.

Lykke til:)

Hei.

Du vil uansett aldri få noe som gjør at du føler deg dopet fordi slike medikamenter vil alltid virke på samme måte på fosteret. Jeg har kun erfaring med epidural og det fungerte ok på meg, var litt ubehagelig å sette den, og fikk ikke velge selv for måtte pga sykdom, men etterpå var jeg ikke lei meg for at jeg måtte ha den:-) Ellers vet jeg ikke så mye, man kan jo få diverse smertestillende både lokale og mindre lokale ting. Pudendalblokade er jo lokalt i skjeden, men den tror jeg bare blir satt mot slutten slik at det ikke skal være så vondt under utdriving. Vel som sagt epidural er ganske så bra og er vel den sterkeste bedøvelsen som blir brukt, den tar ganske mye av smertene og man føler seg ikke dopet. Håper du finner ut av det og at det blir en flott opplevelse for deg. Lykke til med fødsel:-)

Epidural, epidural, epidural, epidural, epidural!!!!

Det er absolutt fantastisk vidunderlig. Noen påstår at de blir helt følelsesløse i underkroppen av det. Det skjønner jeg ingenting av. Jeg kjente absolutt alt, men smertene var borte.

Det eneste aberet jeg kan se, er at jeg ikke kjente pressriene. Så jordmor måtte se på monitoren når pressriene kom, og si "PRESS!". Men det er jo peanuts.

Jeg kjente knapt at de stakk heller, jeg. Anbefales på det varmeste!

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde lystgass med første. Da ble jeg kvalm og veldig tørr i munnen, så d kunne jeg absolutt ikke tenke meg igjen.

Med nr 2 hadde jeg epidural og d var himmelsk (når den først var satt, stikket var sinnsykt vondt)

Blir nok epidural på meg denne gangen også.

MEN ikke alle reagerer likt på ting så d er vanskelig å si hva som passer for deg. Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...