:) I svingen:) Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Ka man gjør med de?? Ska man bare sett å ta imot drit?? Neij!! D har æ slutta med..Å d e jo ikke så veldi populert å ha sine egene meininga... Nu e d altså krig pga navnevalget!! Å på pur jævel, så skal ungen min få d navnet ho misslika så inn i granskauen!! D e vel ikke ho som skal bestem navnet?? El har æ missforstått heilt?? Altså, d e ikke nåkka galt i navnet: Anastacia, men d har æ aldri blidd å kalla ungen min.. Å gurimalla, gammla steila ja!! Ho ga mæ klar tale at om nån spurt ka ungen heite, så bei ho ¨å svar- D huska æ ikke. Æ svara tebake att da kun ho og husk at ho bare kun gløm at ho ha et barnebarn og. Urimelig? ja,muli æ e d, men ho har faktisk ikke fortelt mora si at ho sku bi oldemor... Så ka gjør æ?? Ska æ føy mæ?? Hjælp!!!
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 hmm.. det er dere som bestemmer navnet, ikke de som skal bli besteforeldre! det er nå helt sikkert! men å ta et navn på pur f.., vet ikke om det er så smart heller, tenk heller igjennom hva dere virkelig vil bruke, og bruk det! ang oldemor; kan ikke mannen din ringe bestemoren sin og fortelle nyheten selv??
rødhette* Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Synes det er dårlig gjort av henne å kritisere navnevalget deres. Men hun venner seg nok til navnet når hun får litt tid på seg. Men å si at hun bare kan glemme at hun skal ha et barnebarn.... Det er jo barnebarnet som også mister en bestemor i så fall. Er det ikke dumt å la ting gå så langt at dere evt ødelegger forholdet helt? Skjønner godt du blir sint og skuffa, det hadde jeg også blitt. Men gi henne tid til å smake litt mer på navnet, så liker hun det nok bedre etterhvert, og ikke minst når hun får hilse på barnet som skal ha navnet Ang. det å fortelle mora si at hun skal bli oldemor... Er det ikke deres oppgave å fortelle det til den blivende oldemor, at hun skal bli oldemor? Jeg ringte selv mine besteforeldre og fortalte nyheten til dem. Ville ikke at pappa skulle gjøre det, følte det var min oppgave selv å dele den gode nyhet.
mammatør Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Jeg syntes det er rart at alle mulige andre tror at de har stemmerett på det kommende barnet. Det er helt i orden å komme med forslag men å "kreve" et navn er jo litt drøyt. Jeg syntes du skal fortelle henne (evt. få barnefaren til å gjøre det) at du og mannen din er de som skal bestemme barnets navn. Ikke moro å skulle fortelle barnet om noen år at "før du ble født så likte jeg ikke navnet ditt men farmor var så sta at jeg måtte gi meg, derfor heter du det du heter" satt litt på spissen selvfølgelig..
:) I svingen:) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2007 Har funnet et kjempefint navn, men d falt jo desverre ikke i smak hos svigers! D e et gammelt norsk navn, å d e ikke et navn å skjemmes over heller. Æ ringte oldemora selv, å ho stakkars tok til tårene. Gubben stakkars blir helt overkjørt av mora si, merker at han tar mindre å mindre kontakt med ho. Mine føleser over for ho har æ holdt for meg sjøl, men nu trur æ ho har gådd for langt for hannes tålmodighet.
:) I svingen:) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2007 joda, æ trudd han hadde sakt d til familien.. tok litt feil der ja..Æ har aldri hatt noe særlig kontakt med fam hannes pga mange mil avstand. Vil svigers være bestemor, så får ho tålerere navnet å oppføre seg som ei bestemor og. Frykter d skal bli sånn at ho ikke vil ha kontakt med b,barnet pga navnet.. Er vell litt vell overhormonell nå. Men sak ta en prat me ho etterhvert:-)
mayaya Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 noen folk kan bare være så teite assa...! vi lekte litt "offentlig" med navn helt i starten vi, men nå, sm vi vet kjønn, og det blir nærmere fødsel, så har vi ikke sagt et ord til noen om hva vi tenker :-) når folk spør, sier vi "njaa, vi korter iallefall ned på listen, så vi får se" jeg tror ikke at NOEN tør å komentere navnet når vi ringer og sier "nå er xx født, han er så lang og så tung og heeelt nydelig!!"
rødhette* Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Hun vil da selvfølgelig ha kontakt med barnet uansett... Bare vent til babyen kommer, så skal du se hun vil forgude henne. Men hva med å bestemme navnet og holde det for dere selv til barnet har kommet. Lettere å si "Dette er X, barnebarnet ditt" istedet for å si at "Vi vurderer å kalle henne X". Så lenge barnet ikke er født og har fått navnet, er det lettere for folk å komme med meningene sine... Ang. at mannen din ikke har sagt det til familien sin, det med at dere venter barn, er jo ikke svigermoren din sin skyld da. Det er jo han som burde fortalt dem at dere venter barn.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Hehe, opplever det samme, når vi fortalte hva hun skulle hete ble det ikke bra mottatt. Min egen mor klarer ikke si navnet engang, det er det styggeste hun noen gang har hørt sier hun,... hun betegner da barnet med DEN. Jeg blir så sint! Navnet vi har funnet er et helt normalt norskt navn.
Oi ..! Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Hei! For å gjøre én ting klart: Det er dere, foreldrene, og KUN dere som skal ha noen som helst mening om hva DERES barn skal hete. Det må være lov å komme med forslag eller ytre ens meninger i en generell diskusjon om navn, men når foreldrene har bestemt seg, enten dette er før eller etter fødselen, er det ufint og dårlig oppdragelse å vise misnøye på noen som helst måte. Slikt gjør man bare ikke! Og det er det lov å si til svigermor. Selv har jeg erfart gjennom massevis av generelle diskusjoner om navn, at dette er et tema folk har sterke meninger om. Samboeren og jeg har valgt å holde det helt hemmelig for familien hvilke navn som er blant favorittene når vi nå venter barn om en mnd. Dette nettopp fordi enkelte i familien (blant annet moren hans) kunne komme til å si noe så ubetenksomt som "æsj, synes dere virkelig dét er så fint..?" Nemlig. De kan jo prøve seg å si noe som helst i negativ retning når babyen er kommet ut og vi har gitt den navn... Lykke til
:) I svingen:) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2007 Skulle holde d hemmelig, men trudd vi va snill å grei når vi sa d... Veit bedre nu ja.Mulig d sårer att jeg vil bruke min bestemors navn til mellom navn,men d har ho faktisk ikke nevnt. Kun fornavnet som plager ho nu. Fornavnet blir Solveig uansett d:-)
rødhette* Skrevet 5. januar 2007 #12 Skrevet 5. januar 2007 Solveig er da et fint navn. Og som sagt, så vil hun nok like navnet når hun får møte den lille prinsessa som skal hete det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå