Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Ja, nå er det endelig bestemt...lillegutt på 3,8 år skal fjerne mandlene og få dren i ørene. Han har slitt med gjentatte ørebetennelser siden han var 2 år, og det siste året har også mandlene til stadighet vært enorme..Dessuten mistenker vi sterkt at det er pga av alle ørebetennelsene at språket hans er litt forsinket. Han har et veldig godt ordforråd og prater som en foss, men det er en del lyder han har problemer med. Er veldig bekymret for narkose og operasjon, men er fast bestemt på å gjennomføre dette. Har hørt noen skrekkhistorier om mandeloperasjoner...huff Noen som har erfaringer å komme med? Vil gjene høre om selve forløpet til operasjonen, hvordan det foregår, hvordan det gikk og hvordan barna har fått det etterpå. Merker de f.eks noe til drenene i ørene?
Nettamor Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Hei mamma'n til gutta boys Sønnen min er 2 år og 5 mnd. Vi venter på å fjerne de falske mandlene(polyppene) og evt legge inn dren igjen. Dette pga gjentatte ørebetennelser, og trolig noe redusert hørsel. Sønnen min fikk lagt inn dren for ca 7-8 mnd. Narkosen gikk fint, noe urolig ved oppvåkning, men ellers intet ubehag. Han har heller ikke gitt uttrykk for å oppleve ubehag i etterkant heller. Ørebetennelsene ble ikke borte, men de ble oppdaget fortere pga drenene. Nå har imidlertidig drenene falt ut, og det skal vurderes å legge inn nye dren samtidig som polyppene fjernes. Vi opplever at sønnen vår hørte bedre og var mer engasjert i hva som skjedde rundt han etter at drenene ble lagt inn. Han imponerer ikke med sitt språk, men det begynner å komme seg nå. Det er usikkert om dette er en del av den vanlige utviklingen som er forskjellig hos alle barn eller om det er knyttet til ørebetennelsene og væske i mellomøret.. Lykke til med operasjonen, det går nok bra både med narkosen og inngrepet.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Skjønner hva du mener. Vi vurderer det samme selv, etter sterk anbefaling av spesialist. Frøkna vår har nettopp fylt 2 år, og jeg er kjempe redd for både operasjonen i seg selv og narkosen. Vi skal vente 3 uker til før vi bestemmer oss, men vet vel egentlig at det bare er å hoppe i det.... Men jeg er så veldig redd for alt som kan gå galt... Særlig det å fjerne polyppene høres så brutalt ut (skrape den ut..!) Uff, jeg har helt vondt i magen av hele greia. Hjelper kanskje ikke at jeg er gravid og hormene danser rundt i kroppen heller....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Min sønn har fått satt inn dren i begge ører. Han har ikke hatt ørebetennelse etterpå! Vil gjøre deg oppmerksom på at det er ganske tøft når barnet får narkosen. Jeg hadde ham på fanget, og det gikk sinnsykt raskt til han sovnet. Men, da sto legene klar og tok i mot ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå