Gå til innhold

Beregning av termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt forvirret av de ulike "kalkulatorene" for utregning av termin... I følge kalkulatoren her på bim (som er den første jog eneste jeg har tatt utgangspunkt i), har jeg termin 13.07, med en syklus på 33 dager.

Da jeg var til første time hos legen like før jul ble jeg spurt om dato for siste mens, og legen fant ved hjelp av en "snurremåleskive" i papp ut at termin er 05.07. Jeg ymptet frempå at jeg har lang syklus og lurte på om ikke det har noen betydning. Men det var visst ikke så viktig... Merkelige greier! Fikk bare til svar at i Sverige f.eks ble endelig termin satt ut fra denne målingen, og ikke ultralyd slik som hos oss.

Jeg vet jo at jeg vil få et mer riktig svar i ultralyd, men det hadde likevel vært greit å finne ut hva jeg foreløpig bør forholde meg til! 05.07 eller 13.07, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen går bestandig ut fra en syklus på 28dager.Men når du kommer på sykehuset og skal på ultralyd så spør hun hvor lang syklus du har.Har villa gått etter 13.07 jeg viss jeg var deg.

Fikk termin 27april av legen men min egen var 3mai og fikk 2mai på ultralyd.Så det er nok mest trolig din termin som stemmer mer enn legen siden du regner ut fra syklusen din.Skjønner?

Skrevet

Hei!

Enig med Aurora. legen min satt min termin til 03.06, uten å ta hensyn til min syklus. Selv hadde jeg reknet ut at jeg havnet på 08.06 (ut i fra BIM kalkulator). Da jeg kom på UL ble termin satt til 09.06, så jeg har aboslutt villet tatt med sykluslengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...