Gå til innhold

Sopp / mycostatin - hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt sopp på brystene en stund nå. I morgen, lørdag, har vi (jeg og baby) drevet behandling med mykostatin (krem til meg og mixtur til baby) i 2 uker. Sårene som jeg slet veldig med er borte. Den brennende og stikkende følelsen etter amming er borte og alt går egentlig veldig bra. Det har det gjort i flere dager nå. Babyen har ikke noe hvitt belegg i munnen. Det har han aldri hatt, men jeg valgte å behandle ham også for å være sikker på ikke å bli smittet tilbake.

Spørsmålet er hvor lenge jeg skal fortsette å smøre meg. Er litt redd for å slutte. Er rett og slett livredd for å få sopp på puppene igjen, da dette har laget skikkelig mye trøbbel for meg med åpne sår som det har gått bakterier i og påfølgende 3 brystbetennelser. På respenten står det minimum 2 uker og gjerne noen dager etter at man er bra.

En ting til. Når jeg er ferdig med å amme er brystvortene hvite ytterst. Er det sopp?

Takker for svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7664815-sopp-mycostatin-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde fortsatt ei lita uke til hvis jeg var deg, for å være helt sikker. Sopp er skikkelig plagsomt, og legen min sa at selv om det ser bra ut er det viktig å fortsette behandlingen en uke etterpå sånn at man får bukt med den soppen som er under huden og som man ikke ser. Jeg selv har brukt mycostatin krem i 5 uker nå, er enda ikke bra... :-( Nå har jeg gått over til å bruke miksturen på puppene også, fordi legen til ei venninne av meg sa til henne at det var best så ikke de små får i seg av salva. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...