Gå til innhold

Sopp / mycostatin - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt sopp på brystene en stund nå. I morgen, lørdag, har vi (jeg og baby) drevet behandling med mykostatin (krem til meg og mixtur til baby) i 2 uker. Sårene som jeg slet veldig med er borte. Den brennende og stikkende følelsen etter amming er borte og alt går egentlig veldig bra. Det har det gjort i flere dager nå. Babyen har ikke noe hvitt belegg i munnen. Det har han aldri hatt, men jeg valgte å behandle ham også for å være sikker på ikke å bli smittet tilbake.

Spørsmålet er hvor lenge jeg skal fortsette å smøre meg. Er litt redd for å slutte. Er rett og slett livredd for å få sopp på puppene igjen, da dette har laget skikkelig mye trøbbel for meg med åpne sår som det har gått bakterier i og påfølgende 3 brystbetennelser. På respenten står det minimum 2 uker og gjerne noen dager etter at man er bra.

En ting til. Når jeg er ferdig med å amme er brystvortene hvite ytterst. Er det sopp?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt at du behandlet gutten din også, det anbefales.

Gjør det som står på resepten, med noen dager menes 2-3.

Det hvite på brystvorten er ikke sopp.

Skrevet

Hei

Jeg hadde fortsatt ei lita uke til hvis jeg var deg, for å være helt sikker. Sopp er skikkelig plagsomt, og legen min sa at selv om det ser bra ut er det viktig å fortsette behandlingen en uke etterpå sånn at man får bukt med den soppen som er under huden og som man ikke ser. Jeg selv har brukt mycostatin krem i 5 uker nå, er enda ikke bra... :-( Nå har jeg gått over til å bruke miksturen på puppene også, fordi legen til ei venninne av meg sa til henne at det var best så ikke de små får i seg av salva. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...