Gå til innhold

Myomer inntil livmorveggen....................

Anbefalte innlegg

Hei

Ul idag gikk fint. Tydeligvis innviklede greier dette her fordi hun som undersøkte meg er professor og overlege, hun syntes det var vanskelig å måle nøyaktig. Men veldig hyggelig og søt dame, og det er jo det viktigste:o)...........

Det blir ihvertfall insetting på tirsdag 9/1, tenkte først jeg bare skulle være borte noen dager fra jobb, men tror jeg trenger en uke på meg. Ganske sliten sover dårlig og har null matlyst, men, men ikke så ille likevel, det kunne jo vært verre..........

Som før fant gynekologen myomer, men noe hun sa gjorde meg litt urolig hun fant et myom på 4 cm tror jeg hun sa, som ligger helt inntil livmoren.

Hun spurte om jeg visste om St.Olavs vill at det skulle fjernes, fordi mange leger mener at man bør det for å øke sjansene til å bli gravid. Men at mange er veldig uenige her!

Noen med lignende erfaringer? Hva ble gjort i deres tilfelle?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7664607-myomer-inntil-livmorveggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde en STOR myom fjernet i forrifjor, og ja, avhengig av hvor de ligger, kan de hindre at du blir gravid (om de ligger naer eggstokker eller aapning osv) Min laa paa toppen av livmora og hadde vokst saa stor i loepet av kort tid at det tok to uker med tester og diverse (sjekke om det var kreft), saa laa jeg paa operasjonsbordet. Og selv om de ikke fant noen flere, og de ikke fant noen paa sjekken i fjor, saa sa de at naar man foerst har faatt en er det lettere aa faa flere..Men det var visst uvanlig med saa store i en som er saa "ung" som meg..hehe

Men ligger den paa utsida av livmoren saa er det vel greit..Men, jeg ville kanskje fjernet den foer den blir saa stor at den maa opereres ut slik som min ble.. Ble jo kroepling i flere maaneder jo (a la keisersnitt type operasjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...