Gå til innhold

Noen som har født i Bærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist fødte jeg på Ullevål, men denne gangen har de visst ikke plass til meg. Derfor har jeg fått plass i Bærum. Noen som har erfaringer derfra? Lurer f.eks. på om de har familierom/hotell sånn som på Ullevål? Har de lystgass der (har visst ikke det over alt)? Og har de basseng? Sist holdt jeg øynene lukket gjennom nesten hele fødselen så jeg bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut - lurer bare litt på fasiliteter.

Fortell fortell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skulle i utgangspunktet føde førstemann på Ullevål men p.g.a. full avdeling måtte vi pent kjøre videre til Bærum da jeg først var godt i gang med fødselen og....... jeg ble så fornøyd at jeg skal føde nr. 2 der i slutten av mars :) (og jeg bor langt på østsiden av Oslo).

Ja, de har lystgas. De har flyttbare bassenger/badekar, saccosekk også så langt jeg kan huske. Har bare "besøkt" den ene fødestuen og husker at det var lyst og trivelig.

De har ikke pasienthotell og kun et par familierom (kan være vanskelig å få)- men de har to store stuer der du kan sitte i ro om du trenger å være litt for deg selv og nyte vestkantens beste utsikt.

De fleste romene er to-mannsrom, kun to fire-mannsrom såvidt jeg kan huske.Hvert rom er tilknyttet et stellerom. Det er dusj og WC på gangen, men opplevde aldri å stå i kø den lange uka jeg var der.

Flinke, blide og vennlige jordmødre og ikke minst kunnskaps- og erfaringsrike barnepleiere. Og best av alt, du skal på en journalskriving-samtale m/ jordmor (Ullevål har ikke det p.g.a. ikke kapasitet) der du blant annet får muligheten til å fortelle om dine ønsker rundt fødselen, fint fint så slipper du all papirmølla når du er i gang og har andre ting å tenke på... :)

Skrevet

Takk :-) Super informasjon!

Tar gjerne i mot flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...