Gå til innhold

Hvor mange dg i en mnd. må man ha jobbet for at den "telles med"?

Anbefalte innlegg

Til dere som kan litt om dette..

Jeg har jobbet fulltid i flere år frem til oktober. Da sluttet jeg i jobben, og hadde et kort vikariat fom 20 november tom 31 desember. I mars skal jeg ut i permisjon, så jeg har jobbet 6 av 10 mnd før permisjonen starter.

Lurer på hvordan fødselspenger regnes ut? Telles november med som en måned selvom jeg bare jobbet en knapp uke? Håper ikke det, for det vil trekke ned snittet veldig..

Fortsetter under...

Kan ikke så mye om dette men skal prøve.Så lenge du har jobbet 6av 10mnd så regner de ut fra inntekten du hadde i de 6mnd...Ligger du på 20000 i mnd i brutto og velger 80% permisjon så før du 17000 i brutto i mnd.

Skjønner?Tror det er slik.Er ikke helt sikker.

Hei.

tell måneder bakover fra den dagen du går i permisjon. går du ut den 10 mars har du 10 mnd fra 10.mai)

I hoved sak tar TK utgangspunkt i den lønnen man har de siste ukene før permisjonen begynner.

Når du ikke jobber i de siste månedene så blir det muligens sett på siste lønn MEN da blir det jo de 4 siste ukene altså 3 i oktober og 1 i nov .

Er ikke dette representativt for hva du har tjent over tid kan det tas et snitt av flere måneder (det er ikke et snitt av de 6 siste som noen hovedregel).

TK ser altså ikke månedene isolert

Annonse

Ja slulle det knipe på om det blir 6 mndr så kan du gå ut i perm før (inntil 12 uker før termin) da mister du jo inntill 9 uker av permisjonen etter men det er det jo verdt om det er muligheten man har for å få penger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...