Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en datter på 1 år. jeg ammer henne morgen og kveld.. synes det er fint og gi henne pupp om kvelden, for og roe henne ned før hun skal legge seg.. pupp får hun også i min seng før vi står opp. godt og ligge og kose litt før men står opp:)

jeg hadde tenkt og slutte og amme henne når hun ble et år, men jeg synes enda det er kos. og jeg ser at hun liker det så godt..

lurer bare på om det er flere som skal slutte, vil slutte eller ammer enda.

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, slutta rundt 13 mnd, da var det nok=)

Skrevet

Ammer ennå jeg men så er hun bare 4 måneder da;) De to eldste amma jeg til de var 15 mnd da slutta de egentlig av seg selv.Ser ikke vitsen med å slutte fordi om barne blir et år, amm så lenge det er kos for deg å barnet du. Morsmelk er tross alt det beste for barnet:)

Skrevet

Nei. Sluttet å amme da han var 6 måneder.

Skrevet

Hvorfor slutte når det er kos- og ungen får antistoffer fra deg? Jeg ammer minsten på tretten mnd- og har ikke tenkt å slutte. Har nettopp begynt i barnehage. Har ikke vært mye syk i forhold til de andre barna der. Gamleste ammet jeg i over to år. Masse allergi i familien- eneste hun reagerer på er erter... Nei, ikke tenk på hva andre gjør- og fortsett kosen : )

Skrevet

Nei jeg sluttet da han var 13 mnd, synes det holdt da...han er veldig puppegærn og jeg synes det hadde blitt ubehagelig noe særlig lenger hvis han begynner å tafse når vi er på besøk osv:)

Skrevet

Ja jeg ammer ennå, jenta mi er 19 måneder og får pupp ca. 3-5 ganger i løpet av en dag.

Tenkte å amme til hun blir 2 år, synes det er kos + at det er veldig bra for henne ennå.

Skrevet

Ammar enno ja, 15 mnd.

I dag har vi vel kanskje satt ny bunnrekord. Han fekk pupp då han kom inn i senga til oss kl 5, litt pupp før vi stod opp kl 8, ein gong utpå dagen og så før legging. Men så var han vekke heile ettermiddagen og då :o)

Han er ganske opptatt av puppen, og kan kome bort og klatre opp på fange og utbryte: "BEPP!" maaaange gonger om dagen. Som regel tar han berre to sup så vil han ikkje ha meir, så no begrenser eg han litt. Er slitsomt å dra ut puppen fleire gongar i timen lnår han egentlig ikkje vil ha.

Morgonpuppen er nok den vi kjem til å holde på lengst, om kvelden har han ikkje ro på seg til å ligge stille.

Skrevet

Guro er 12 mnd nå, og får fremdeles pupp morgen, kveld, og kanskje en liten skvett før duppen :)

Ser ingen grunn til å slutte bare fordi hun blir ett år om en uke?

Skrevet

Her puppes det i tide og utide.... Han er snart 13 mnd. Ammer flere ganger om natta, om morgenen, etter barnehagen og om kvelden. I helgene blir det ofte mer. Kommer til å holde på så lenge han er interessert og det er kos. Amma jenta vår til rundt 13 mnd, da ville hun slett ikke ha mer

Skrevet

Jeg sluttet og amme da da jentungen var ca 8 mnd.

Skrevet

Sluttet å amme da gutten var 21 måneder.

Skrevet

Jeg sluttet da hun var 11 mnd. Da var hun klar for det selv. Jeg ser manger her ammer fordi DE selv synes det er kos ..Er det ikke andre måter å kose på ??

Skrevet

hun er 1år, og ammer fortsatt. morgen og kveld, og kanskje en gang midt på dagen om hun ikke er i bhg... syns det er kos jeg. ¨kommer nok til å savne det når det blir ammestopp. tar en dag av gangen. ammer nok fram til 15-18mnd om hun fortsatt vil ha.... det beste vil nok være om hun slutter av seg selv....

ser ingen grunn til å slutte bare fordi hun har blitt ett år. men hver og en gjør som man selv vil!

Skrevet

Min jente er 19 måneder og får enda mm. Har planer å slutte om en stund. Ammer bare en gang om dagen, så det er jo ikke store mengden hun får.

Skrevet

Hun ville ikke mer da hun var ti mnd. Beit meg i puppen, dytta den vekk og hylte "nei, mamma!". Prøvde et par ganger til etter det, men hun ville ikke ha mer. Så da var det greit. Hadde bestemt meg for å amme så lenge hun ville det selv, så om hun hadde villet lenger, hadde jeg holdt på lenger. Var litt trist å slutte, for det var så koselig og jeg savner det enda. Men det er litt deilig også på en måte. Får ha kroppen min litt mer for meg selv.

Skrevet

Ja! Her ammes det fremdeles, natt og dag, og gutten er 18 mnd, snart 19. Har ingen planer om å slutte så lenge vi begge koser oss med ammingen. Håper han vil ha i alle fall til han er 2 år, gjerne lenger, men vi tar en dag av gangen :o)

Skrevet

slutta helt da ungen var rett over 5 mnd. Da var det så mange tenner at jeg klarte ikke mer,

Skrevet

Eg syns amming er flott, men etter 14 månadar var eg lei. Då amma eg ein gong i døgeret. Ingen problem og slutta og eg syns det er godt å sleppa.

Skrevet

Ja, jeg ammer fremdeles. Jenta mi er 15 mnd og får pupp morgen og kveld (det er ikke mange dagene siden vi trappet ned til to ammeøkter om dagen, så det er litt "masing" etter mer). Er veldig fornøyd med to kosestunder i begynnelsen og slutten av dagen, og kommer nok til å fortsette en stund til:-)

Skrevet

Gjør akkurat som hovedinnlegger, ammer kveld og morgen, bare kos det, men merker at hun ikke er fullt så interessert lengere.

Skrevet

Sluttet da han var 6 mnd... da var ikke han noe særlig interessert og jeg var lei... Slet veldig med såre brystvorter... Men all honør til de som orker å amme til over året! :-)

Skrevet

ammer vesla på 1 år enda ja.

hun har veldig behov for det enda hun.Så tar det litt som det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...