Gå til innhold

Såre brystvorter


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått en brystvorte som er helt latterlig sår. Er det da brystvortekrem som gjelder? Andre gode råd?

For jeg tror ikke det er sopp siden Ask ikke har hvite flekker i munnen. Dessuten er det jo bare den ene puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brystvortekremen hjalp på meg. Men det finner og skjold som du kan legge på. Synes det var litt vanskelig å amme med det, så jeg brukte det bare et par ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo om mine kjipe brystvorter... jeg bruker brystvortesalve som jeg har kjøpt på apoteket, passer på at puppen alltid er tømt, rene hender og lar de alltid lufttørke etter amming og dusj. Hvis ikke det hjelper finnes det noen skjell som man får tak i på apoteket som vistnok kan hjelpe. Jeg har også prøvd brystskjold, det fungerte ikke i det hele tatt for meg. Da har man jo også den problemstillingen ift. sugeteknikk, da skjold er helt likt en flasketut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten min er to uker i dag og jeg har vært veldig sår. Var på helsestasjonen på onsdag og der var heldigvis legen. Han så på brystene og på den ene var det infeksjon i såret. Fikk en nesespray som gjør at melken kommer lettere, sånn at hun ikke trenger å suge så hardt. Skulle bruke brulidine krem på såret tre ganger i døgnet. Lufttørker og jeg bruker albueskjell under BH en . Da får brystvortene ligge fritt. Bruker ammeskjold på den ene fortsatt. Men det er blitt mye bedre. Så det er mitt tips, albueskjell og brulidinekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett anna tips e å klem ut litt melk etter amming og la den lufttørk... det har du jo alltid telgjengelig :D Så det e fint å bruk innemellom og når du ikke e så veldi sår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...