Gå til innhold

Lite melk i det ene brystet? (Baby 6 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om jeg har mindre melk i det ene brystet, evt at det tar lengre tid før melka kommer for fullt - sammenligned med det andre.

De siste ukene har tulla nemlig vært så urolig når jeg legger henne til høyre bryst. Hun griner og vrir seg og slipper puppen - men er godt fornøyd når melka eeeendelig renner. Så blir hun fort urolig igjen, og vil ikke ta mer av høyre pupp. Hvis jeg så legger henne til venstre bryst, kan hun drikke videre. Og da kan hun faktisk holde på en stund! Hun er altså mye roligere ved venstre bryst + at jeg får ammet henne mye lenger.

Hva kan jeg gjøre? Stimulere utdrivningsrefleksen på en eller annen måte? Amme oftere på høyre side for å få opp produksjonen? Eller bare la det gå sin gang? Det er litt tungvint å amme blant andre når vesla er så fortvilt..... (ikke så kult å blotte puppen, liksom)

Tulla er som sagt 6 mnd, og får også grøt nå.

(En parentes: Da babyen var ca 4 uker, holdt jeg på å få brystbetennelse på venstre bryst. (fikk høy feber, var uvel og brystet var ømt og rødt) Dermed satte jeg igang å amme intenst på dette brystet - og kulen, det røde området og feberen forsvant iløpet av et døgn. Med så hyppig amming på venstre pupp, stimulerte jo melkeproduksjonen noe veldig. Det har jeg igrunnen følt siden, at jeg siden da har hatt mer melk på "betennelses-siden". Puppen ble nemlig større enn den andre... =) Men altså, kan dette ha noen sammenheng for hvordan ammingen er nå??)

Håper noen har noen tips. :o)

Hilsen meg,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Ja heilt sikkert,for eg har det likeeins.Ei stund ville han ikkje ha høgrepuppen.Og den venstre lager meir mjelk.Det som har vore bb i.Men så er eg nok meir tung mjelka i det høgre.Men du,prøv lecitin, for det letter flyten på mjelka.No er høgrepuppen heilt grei.Lykke til

Skrevet

Ja,og du,eg starter no alltid amminga på ynglingspuppen,og heller håndmjelker det andre litt.Sjølvsagt er ikkje det det beste for produksjonen,men då ligger han fint med høgre etterpå.Og så gjekk eg å amma når han fekkhøgrepuppen ei stund.No har han alltid ei leike eller noko i handa,særlig når han ligger med det brystet,og då har han tid å ligge til det er tomt,eller nesten tomt.

Skrevet

Takk for tips! Da prøver jeg Lecitin. Skal også se om ammingen bedres ved å opp og gå. =) Håndmelker du for å få igang utdrivningsrefleksen?

Takk igjen! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...