Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Sikkert teit spørsmål, men....Jeg har tatt to graviditetstester som viste tydelig og klart at jeg er gravid. Problemet er at verken jeg eller samboer har anelse om når dette har skjedd, bare at det har skjedd etter midten av oktober en gang. Vi lurer derfor på hvordan legen neste uke kan finne ut hvor langt jeg er på vei. Hadde jo vært kjekt å vite selv:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Det eneste legen kan forholde seg til på dette tidspunktet er vel sist du hadde mensen...? Ellers tror jeg ikke de kan finne ut så veldig mye om hvor langt du er på vei på dette tidspunktet. Er du veldig uregelmessig?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Vel, i midten av oktober .. ca 15 ? Da vil terminen din bli i helt i begynnelsen av August 2007 vil jeg tro . Hvilken dato begynte din siste mens første dag ? Du kan regne terminen ut på en terminkalkulator her på bim. Gratulerer med graviditeten !
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Legen kan også undersøke deg, kjenne på livmora og anslå sånn ca hvor langt du er kommet. Jeg har ikke hatt mensen siden forrige fødsel, og visste derfor ingenting om hvor langt jeg var på vei. Legen kjente og sa ca 10 uker til meg, men tror du vanligvis vil bli sendt på tidlig ul på sykehuset hvis du ikke vet (jeg skal på onsdag). Men har du hatt mensen i det siste er det selvfølgelig mye lettere å regne ut fra den da! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Glemte å skrive at jeg ikke har hatt mensen siden sist fødsel i februar.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Gratulerer!!!! Du kan be om henvisning til ultralyd for å finne ut ca hvor langt du er på vei :-) Ber pent om tilgivelse for at jeg sneik meg innom selv om jeg egentlig hører til på 2. trimester ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå