Gå til innhold

Epidural og tatovering.. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med epidural og tatovering?

Er det sånn at de nekter deg helt epidural, eller ser dem an om dem kan sette den utenom eller innimellom tatoveringa (om den ikke er helt tett..)

Å hvor i ryggen settes epidural?

Skal føde på tønsberg sykehus, noen erfaringer derfra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring fra det sykehuset.. men jeg fikk satt epidural på bss.. har tatoo i korsryggen og han troro jeg satte den der det var ledig :) ikke det at jeg husker det og kunne se det.. men det var aldri noen spørsmål eller vurdering det... Lykke til.. er nok ingen problem!

Skrevet

Det kommer visst an på legen og hvor "oppdatert" han/hun er. Det er ikke beviselig noen fare for at blekket skal bli med inn ved setting av epidural, de mangler forskning på det området. Kan ikke tenke meg at det blir prioritert med det første heller, men nå er det såpass mange jenter med tatovering i korsryggen at de burde finne ut av det snart.

Om den ikke er massiv i fargen så har de visst ingen grunn til å nekte deg epidural, da de er redde for det med at blekket skal bli med.

Skrevet

Har tatovering i korsryggen, nokolunde akkurat der man setter inn epiduralen, og det gjekk fint. Eg spurte de om det, og da sa de at de fant "ein vei utenom" sjølve tatoveringa. Ordner seg nok skal du sjå, om du har et sterkt ønske om å få det.

Skrevet

Jeg har tatovering i korsryggen.. ganske stor og... fikk epidural sist jeg... de satt den bare litt lenger oppe... det var ikke noe problem i hele tatt fikk jeg beskjed om...

Skrevet

Mange jeg har snakka med, har fått epiduralen innsatt like ved bh-festet... Altså, høyt oppe.

Skal ikke være noe problem med tattis nei. Har det selv :o)

Skrevet

heey! jeg har tatoovering oppover ryggraden (ikke tett i tett) men jeg får IKKE epidural ifølge jm og lege og fødeavdelingen..men det finns jo mange andre alternativer da:) di setter visst epidural mellom en av skivene i ryggraden.

og hvis du har tatoovering der er det fare for og få blekk i blodet og blodforgiftning osv..

Skrevet

Noen steder tilbyr de å lage et lite snitt i huden for å sette epiduralen. Da kommer det ihvertfall ikke farge med inn, men hvordan tatoveringa ser ut etterpå vet jeg lite om.

Skrevet

Jeg har snakket med fler som tatoverer om akkurat det.. De sier at det som er i fargene nå i disse dager ikke er farlig.. Bare leger osv som er uvitende om saken... Jeg har tattoo, men tør ikke ta epidural, så jeg skal ikke ha..

Skrevet

Er klar over det, mannen min driver tattoo studio og han sier det samme. Men det hjelper fint lite når legene nekter uansett :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...