Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Har prøvd IDL bleier... Det gikk bra til å begynne med... En gan har jeg oppdaget at bleien var blå!!! Sjekket pakken, den inneholdet ca 50% blåe bleier... Etter på fikk snuppa masse røde prikker på rompa!!! Vi plagdes med utslettet ca. 1 uke... Jes synes at Abena sine bleier ( markedets eneste barnebleie som bærer det nordiske miljømerke) er best! de selges på Smart Club og på nett www.abena.no
Beama Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Står jo ikke hva de abena bleiene koster.... Sliter litt med å finne bleier som jeg trives 100% med å bruke på snuppa... finner alltid noe gale med de... Snuppa fikk sår på lårene av lidl bleiene.. tror ikke fasongen passet henne.. for teipen gnagde på lårene. Pampers lukter for mye, Libero og first price går greit... men føler hun blir lettere sår med Libero.... og ikke helt fornøyd med passformen på first price.. Aldri fornøyd med noe jeg=O
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har sendt en mail til Abena og har fått et svar ganske fort:) Dem sendte gratis prøver av bleier ,zink- og stellekremer, produktkatalog og en prislist Den kan levere bleiene rett på døra:) Mini 3-6 kg: 30stk/pk-6 pl/krt 275,31kr; Midi 5-10 kg 56stk/pk-3pk/krt 274,62 kr; Maxi_ Plus 12-22 kg 46 stk/pk-3pk/krt 234,95 0g Junior 15-25 kg 42stk/pk-3 pk/ krt- 225,46. ( pris pr krt ex mva) På Smartklub kjøpte vi bleier Maxi-plus for ca 70 kr for 50 stk. Jeg vet ikke om dette er lov å skrive om priser på forumet:) Det koster ikke så mye synes jeg...
Hame ble født Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Jeg bruker Lidel bleier og babyen har ikke regert på det. Barna er jo forkjelleing
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det var bare advarsel! Dem inneholder mase kjemiske stoffer tidligvis ( knall blåe bleier!) Det var ikke artig med sikkelige kviser på rompa ( hadde ikke reaksjon på noe annet)
EvaL Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Hva mener du med knall blå'e bleier egentlig? Bleiene til Lidl har i likehet med andre bleiemerker som Pamers og Libero figurer på bleiene, ja disse er blåe på den minste Lidl størrelsen, men jeg kan ikke helt skjønne forskjellen på hvorfor dette skulle være noe verre enn at Libero sine bleier i kategorien 5-8 kg har oransje farge? Og hvor har du det fra at Lidl sine bleier inneholder masse kjemiske stoffer som ikke Libero og Pampers f.eks. har? Jeg har nemlig brukt alle 3 bleiemerken på mine barn, uten at de har fått kviser på rompa eller andre utslett av den grunn.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Lidl sine bleir er hvitt inni ( som de andre). I en pakke ble dem plutselig blåe etter lita tisset...Forstår ikke ironi...
KristianL Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Hvem har vært ironisk her? *klør seg i hodet*
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 ""hvorfor dette skulle være noe verre enn at Libero sine bleier i kategorien 5-8 kg har oransje farge"" ( er det ikke ironi?)
mayaya Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Jeg leser det som et spørsmål jeg da.. Noen ganger bare lurer man på noe... Generelt tror jeg bare hver enkelt foreldre må prøve seg fram, for er det noe jeg har skjønt, så er det at ingen har de samme erfaringene... Vi skal prøve Libero først, men har et åpent sinn i tilfelle småen ikke liker dem :-)
KristianL Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Jeg kan heller ikke se at dette har noe som helst med ironi å gjøre, hun slo jo bare fast at også andre bleiemerker har farger på bleiene sine. Så hvorfor skal da Lidl bleiene liksom være mer fulle av kjemikalier enn andre merker? Syns det var et naturlig spørsmål å stille jeg.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 bleier som reagerer på urin med fargeskifting inneholder noen ting...
Linda-Kristin=) Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 er det ikke sånn våthetsindikator på lidlbleiene da?
KristianL Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Vel, vi har brukt disse bleien lenge nå og aldri opplevd noe i nærheten av det du beskriver, så det må ha vært en produksjonsfeil på de bleiene. Det er våthetsindikator på Lidl bleiene ja, men da er det snakk om en stripe på undersiden av bleien og ikke at bleien skifter farge og blir blå inni selv bleien mot barnets hud.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Hei! De svanemerkede Abenableine selges også på kafeer, hoppeloppeland etc. i små søte poser som heter Happy End:-) Inni posen er det også helt supre våtservietter med bare naturlige ingredienser (aloe Vera og Tea tree olje)
BlueDome Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 Vi har brukt Lidl - bleiene i 1 år nå, og lillegutt har ikke reagert noe på de. Derimot blir han sår av Pampers, Libero lekker og First Price har fryktelig dum passform. Lidl sine bleier er billige, bra passform og de holder godt. De har en blå urinindikator på undersiden, men har aldri opplevd at de blir blå inne i bleien - må ha vært en produksjonsfeil !! MEN - jeg vat av flere mødre som har prøvd Lidl sine uten hell og der barna har blitt frykjtelig såre. Konklusjon : Alle barn er forskjellig, PRØV !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå