Gå til innhold

Hva lege har eg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør deres lege når dere er på kontroll? Eg går ikke til jordmor. Eg er i uke 39 burde han ikke skjekke om hodet er festet om eg har åpning og sikkert andre ting. Han måler blodtrykk,eg veier meg og han tar ul og spørr om alt går bra. eg er der inne i ca 10 min hver gang. Hmmmm.......synes han er rar, skal ha jordmor neste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar sf mål, får høre hjertelyd, spør om hvordan det går, veing, blodprosent, sjekker hevelser i føtter/ fingre

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Med 1mann hadde e bare lege, skal gjøre det samme som hos jordmor. Så det er rart om han ikke har sjekket om hodet er festet.. er du sikker på det? Han måler symfysa di og kjenner hvordan babyen ligger eller? når han skal sjekke om hodet er festa, så tar de tak nede over skambeinet rundt nakken hodet på babyen og "rusker" litt frem og tilbake. De sjekker ikke om du har åpning, det gjør ikkew jordmora heller, bare om det er noe i veien etc..

Spør legen neste gang du er der du=)

Skrevet

Ja ganske sikker på at han ikke skjekket om hodet er festet.

Skrevet

sjekker også hvordan babyen ligger og om hodet er festet. gyn sjekk første kontroll.

Skrevet

Legen min spør hvordan formen min er, om jeg kjenner liv, sjekker blodtrykk, babyens hjertefrekvens, måler sf-mål. Har tatt 3 blodprøver totalt. Har ikke veid meg hos legen noen av gangene, bare hjemme. LEgen har bare skrevet på det jeg oppgir jeg har veid på hjemmevekten. De siste 2 gangene har han kjent etter hvordan babyen ligger og om hodet var festet. Om det var fordi jeg spurte eller om det er fast rutine vet jeg ikke. Var hos jordmor på siste kontroll torsdag. Hun sjekket heller ikke åpning. Jeg tror man må be om det. Eller kanskje det ikke ble gjort pga hodet ikke er festet hos meg ennå. Har 9 dager igjen idag. Kanskje det sjekkes på neste kontroll torsdag.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

De sjekker ikke åpning noen av stedene, bare om det er en veldig spes grunn=) Snart i mål du da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...