Gå til innhold

Flere med sengeleie uke 29 pga mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå hatt mye kynnere i 2 uker og like lenge hatt sengeleie. Eller får være litt oppe...Livmorhalsen er redusert og litt for myk så nå får jeg Bricanyltabl. Heldigvis stabilt foreløpig men legen regner med prematur fødsel - så nå er det feiring for hver uke som går....Vært oppe i over 40 kynnere en dag og nå ligger det på 20 om dagen...Fulgt med på sidene her men ikke registrert andre i samme situasjon enda...Men kan da ikke være den eneste??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde noe det samme forrige svangerskap, der det var kraftige kynnere allerede i uke 18. Ble da sengeliggende omtrent helt til jeg visste at bebien ville klare seg utenfor magen, men tok det selvfølgelig veldig med ro etter dette også. Jeg hadde jevnlige kontroller av livmorhalsen som ikke så ut til å bli påvirket av alle kynnerne, men det var nok pga at jeg tok det veeeeldig med ro.

Må også si at jeg fødte tre dager før termin, men fødselen gikk veldig raskt når den var i gang!

Håper kynnerene dine roer seg noe. Mine ble roligere etter hvert som jeg kom lenger ut i sv.skapet. Lykke til!

Skrevet

Så godt å høre at flere har vært gjennom dette!!!Sånn sett har jeg iallefall vært heldig som ikke fikk så tette kynnere i uke 26 - slipper da så mange uker med usikkerhet som du må ha hatt!! Kan jo være en trøst om fødselen går greiere i mitt tilfelle også...Kynnere sies jo å være trening av livmora.... Men i dag har jeg holdt på å bli helt sprø av å ikke kunne gjøre noe annet enn å ta det helt med ro og helst liggende...Har faktisk vært litt færre kynnere i dag enn de forrige ukene så kan jo håpe at det roer seg videre - men tør ikke tro for mye på det enda.

Så du er gravid igjen nå regner jeg med - går det bedre nå?? Får jo mye tid til å tenke der jeg ligger så har tenkt en del på hvordan neste sv.skap vil komme til å bli når dette som er første er sånn...

Er iallefall optimistisk med tanke på de neste ukene nå - regner med at de kommer til å gå greit. Men kommer nok til å være temmelig rastløs til tider.. Brukte du også Bricanyltabl forresten? Lurer på hvor lenge jeg vil måtte ta dem.Lest at de ikke stopper en fødsel etter uke 34 (eller35?), så lurer på om det da også blir slutt på Bricanylbehandlingen??

Skrevet

Hei hå. Ja du er ikke alene. Ble selv "sengeliggende" med Bricanyltabeletter i uke 29. Fikk sterke kynnere bare jeg ble sulten, tissetrengt eller spiste mer en en halv skive. Er nå i uke 37 og kunnerne har blitt færre. Sluttet med tabelettene i uke 34. Men hør med den du går til kontroll til hva de mener. Har også mange ganger tenkt at dersom kynnere er livmoren som trener til fødsel så er det en press rie og ungen ute så mye som den har trent.

Desverre har jeg hørt mange si at med slike plager går man ofte over terminen, og det kjenner jeg ingen steder at jeg gidder. Begynner å bli rimelig lei av å gå her hjemme uten noe å gjøre.

Skrevet

Ja akkuart sånn har jeg hatt det nå - bare antydning til at jeg må på do, eller følelsen av å være mett eller bare jeg omtrent har tenkt tanken på å reise meg så kommer kynnerne...Hun andre anonyme over hadde jo lett fødsel etter mye kynnere - så kan jo håpe det gjelder oss også....Over termin er bare helt utenkelig - har jo begynt å bli sprø av å ikke gjøre noe nå etter 2.5 uke - tør ikke tenke på hvordan det da vil være langt uti mars.....Men får vel bare ta noen uker av gangen foreløpig og gjøre det beste ut av det.. Håper det at livmorhalsen allerede nå er redusert vil forhindre overtid iallefall. Faktisk roligere nå i helga så kanskje de er i ferd med å roe seg ned?? Lykke til iallefall - håper du slipper overtid og at livmora viser resultater av all treninga med å gi deg en lett fødsel!!!!

Skrevet

Hei igjen!

Ja jeg er nå gravid igjen. Med nr. 3:) Har hatt kynnere dette svangerskapet også, men ikke i nærheten av så ille som det var forrige gang. Denne gangen har jeg likevel hatt andre ting som har ført til sykemelding tidlig i svangerskapet (glad nr. 3 er sistemann!!), slik at jeg var nødt til å ta det med ro uansett. Vet ikke hvordan kynnerne hadde blitt om jeg ikke hadde blitt sykemeldt, men tror ikke de hadde blitt fullt så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...