Gå til innhold

Mer vannkopper, trenger hjelp her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på fire har fått vannkopper, er litt over hele kroppen, men verst på kjønnsleppene og område rundt. Det ser helt for jæ... ut rett og slett og jeg synes utrolig synd på henne. Hun skriker når jeg tar på "hvitvask" og gråter seg i søvn nå. Jeg tenker hvor vondt det hadde vært og hatt et sånt type utslett "der nede" selv, uff og uff. Hva gjør jeg da? Mistenker at det er noe mer enn bare vannkoppene, hele området er rødt og opphovnet, noen av koppene ser ut som sår med gult i. Har vært i kontakt med legevakta, men fikk beskjed om at "sånn er det å ha vannkopper..." :-( :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det er bedre i dag.

Det er gjerne et par dager det står på som verst.

Gutten min hadde masse rundt kjønnsorganet (det er veldig vanlig) og ansiktet så ut som en "kjøttkake".

Det er viktig at neglene er kortklippte, slik at faren for infeksjon reduseres ved kløing. Smør gjerne på Brulidine ved utsatte plasser.

Du kan også gi paracet til kvelden.

Skrevet

Da jentene våre hadde vannkopper fikk vi et kjæringråd fra min svigermor om og putte litt potetmel i bade vannet( noen spiseskjeer), da potetmel visst nok skulle virke uttørkende på vannkoppene, om det virket eller ikke vet jeg forsåvidt ikke, men etter kun 2-3 dager var alle vannkoppene tørket inn.

Men som sagt om det var på grunn av potetmelet eller om det var tilfeldigt er jo ikke godt og si, men det skader i hvertfall ikke å prøve.:o)

Ønsker frøkna di god bedring, husker så alt for godt hvordan jentene mine var når di hadde vannkopper.

Skrevet

Vil anbefale deg en spray fra Aderma, fåes på apoteket. Den sprayer du på, og den lindrer og tørker inn koppene. Den skal ikke gnis på slik som med hvitvasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...