Bellanotte Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Gutten vår på snart 9 mnd er blitt skikkelig grøtlei. Vi har nå prøvd nesten all slags smaker og blandinger. Nå har jeg gått tilbake til maisgrøt, for det spiser han litt av i hvertfall. Noen gode råd eller tips?
2prinsesserogbim Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 gi han skive me leverpostei, det får mi jente.. ho er 6 mnd då men har ikkje villa hatt grøt i da heile tatt, spytter det bare ut.. du kan prøve å blande yoghurt eller dessert i grøten.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Har du prøvd å ha i litt banan eller syltetøy eller noe? Hvis ikke det hjelper kan det jo være greit å bytte ut et grøt måltid med en skive.
Bellanotte Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2007 Jeg gir han brødskive med leverpostei til frokost, men han setter det så ofte i halsen. Så hoster han så han ofte kaster opp av det. Derfor får han jo ikke så mye i seg, derfor prøver jeg og gi han grøt så han får litt næring i seg. Jeg har begynt såvidt å gi han litt litago yoghurt, men er det litt tidlig? må jeg vente til han er 1 år?
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Da gutten vår var grøtlei tok jeg litt fruktmos i. Blandet det ikke i grøten, men tok noen skjeer oppi grøten, og ga han da skjeer med litt grøt og litt fruktmos(litt kronglete forklart, men håper du forstår). Da gikk det ned på høykant. Nå trenger jeg somregel ikke å ta i frukten før helt på slutten, så det har bedret seg. I tillegg kuttet jeg ut det ene grøtmåltidet om dagen(han fikk to). Ga han banan, eller sånn fruktmos med havre(8mnd glass) til lunsj i tillegg til pupp. Nå får han igjen to grøtmåltider om dagen. Men tydelig at det hjalp med en liten pause.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 da begynner du med loff!med noe godt pålegg me d smak.min datter fikk smake da hun var ni mnd første gang fordi hun kasta rett og slett opp grøten og hun spiste TO BRØDSKIVER!!!!!!!!!!!!hun sov såååå godt deb natta fordi hun var mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå