Gå til innhold

smøring med olje i underlivet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen av dere som har fått bekreftet at det nytter å smøre seg med olje i underlivet for å hindre rift? Både jordmoren og legen min sier at det er tull. Jeg antar at det er delte meninger om dette men er litt interessert i å vite om noen faktisk mener at det nytter, og hva slags olje man i tilfelle skal bruke.

Takker for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sniker meg til å svare selv om jeg egentlig hører til på 2.trimester:-)

Jeg ble anbefalt kobberkrem hver dag de siste ukene av jordmora da jeg gikk med forrigemann. Jeg revnet ubetydelig og trengte ikke sys. Olje har jeg ikke hørt noe om.

Skrevet

min jordmor sa du kunne bruke kobberkrem, olje(mat oljeoliven/ det du har på kjk) hun anbefalte ca 4 uker før termin hver kveld

Skrevet

Hei!! Jeg ble annbefalt vanlig jordnøtt olje sist svangerskap,hvet ikke om det hadde noen betydning,men jeg hadde en hard fødsel for å si det mildt og måtte IKKE sys."Kunn" to små rift etter nesten 3døgn;-) Lykke til....

Skrevet

Kan jeg spørre om det bare er å smøre, eller tøyer vi litt også? Vil gjerne prøve dette..

Skrevet

kan man smør med baby olje?

Skrevet

Jeg smører med en olje fra weleda,håper den hjelper =o)

Skrevet

Jeg ble anbefalt av JM å smøre med olje de siste 4 ukene. Jeg bruker weleda fødselsforberedende olje, fås kjøpt på helsekost. Skader jo ikke å prøve:)

Skrevet

Jeg ble også annbefalt kobberkrem av jordmor på svangerskapskurs. Hun sa at det finnes ikke noen dokumentasjon på at det virker, men skader ikke å ha gjort det. Jeg smører hver kveld og prøver å tøye litt bakover. Altså dra huden bakover. Vet ikke om jeg gjør det riktig?

Skrevet

Jeg smører med jordnøttolje og, har glemt det noen dager.... men prøver å huske dette hver kveld.

har ikke tøyd noe, men vi har prøvd å ha sex mens jeg var innsmurt, men det gikk ikke..... var altfor trang........og noe gjorde at han ikke kom seg så veldig langt inn heller... ekkelt!

men håper fortsatt at oljen vil virke!!!

Skrevet

min jordmor sier at det eneste som virkelig virker er hvetekim olje. fåes på helsekost, er luktfri og veldig bra synes jeg. smører morgen og kveld, så har jeg i allefall gjort mitt! :)

Skrevet

Jeg smurte meg med hvetekimolje sist svangerskap. Ble anbefalt det av venninner og andre kjente som mente dette hadde effekt. Selv revnet jeg mye og måtte syes av lege. Hadde en rask fødsel med veldig kort utpressingsfase og da hjelper det visst ikke så veldig mye med smøring har jeg hørt. Har visst også mye og si på hudtypen du har. Noen er mer elastiske enn andre.

Skrevet

Var på fødselsforb.kurs på ABC Ullevål hvor jordmor sa at nå var det kommet forskning som sa at det hjalp å smøre og tøye mellomkjøttet med olje. Så det er visst ikke lenger bare et kjerringråd at olje hjelper mot rifter el. revning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...