Gå til innhold

J**** SVIGERMOR!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, svigermor og tulla mi var på kafe i dag, og snakket om hvor koselig det vil bli når lillejenta (2 mnd) sier sitt første ord. Da sa hun: de sier som regel enten mamma eller pappa først, også henvendte hun seg til lillejenta og sa; men du sier nok pappa først, for du er så fryktelig pappajente!

Jeg ble helt paff og sa at det ikke var noe særlig snilt sagt i og med at hun er mamman til pappan til lillejenta. Da sa hun bare: Jeg vet det!

I all forfjamsing stotret jeg bare ut noe om at en 2 mnd gammel baby ikke har noen favoritt. Da sa hun: Jammen det er jo han som legger henne hver kveld, det har du jo sagt selv!

Å hva så? Jeg er sammen med henne natt og dag - betyr det mindre? Så slem hun er altså! Og det værste er at hun ikke vet at hun er slem... Hun mener aldri noe vondt - hun sier bare alt hun tenker.

Sist jeg traff henne var på nyttårsaften, og da var hun kjempe koselig! Skjønner ingenting jeg...

Synd jeg bare må bite det i meg - hun er jo bestemor, og lillejenta kommer til å elske henne - og det vil jeg jo at hun skal... Men fy!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare... Hvis hun er en jævla svigermor bare for det der..................

Hun er jo bare så stolt av dattern din, se det positivt!

Skrevet

uff.. du må være veldig nærtagen... hormonene som spiller inn??

Skrevet

Skjønner godt at du ikke likte de kommentarene der, men tviler på at det var negativt ment. Hun er nok bare stolt av barnebarnet sitt og av sønnen sin som har fått en flott datter. Tidligere var det jo ikke vanlig at fedre hjalp til i så stor grad som nå, så kanskje hun tenker at ungen da blir mer "glad" i pappa'n fordi han deltar mer...!?!

Prøv å overse det du. Du kan jo heller ta det opp med henne om det blir en gjenntakende kommentar!

Skrevet

Hadde også blitt sur så da er vi to om å være nertagende som folk sier her..

Sånt er unødvendig å si

Skrevet

Når jeg leser sånne innlegg, så gruer jeg meg til jeg blir svigermor selv. Synes nok du er litt vel nærtagende, må jeg si..

Skrevet

er jo vanlig at babiser sier papa først,men ikke pga at de er favoritt da... hehe... den var ny!! huff liker ikke svigermødre jeg heller,sier mye dumt!!

Skrevet

Det må være mye annet som ligger bak et slikt innlegg? Ellers er det litt vanskelig å forstå at du ble så fornærmet av noe så uskyldig?

Skrevet

Æsj,bare drit i sånne kommentarer.Var nok ikke vondt ment hvis ikke dere er uenige ellers.

Var ute og kjørte med vesla på 7 mnd og svigermor før jul,vesla lå og bablet baki setet sitt og svigermor sa ;det høres ut som hun sier pappa! Så herlig om hun hadde sagt pappa syns jeg;-)Sendte mld til pappaen og sa at vesla's først ord var pappa og det var jo stoor stas!

Hev deg over sånt,det irriterer kun deg;-)

Skrevet

vet hva du mener jeg..svigers sa det her om dagen til meg også..men hu er litt utafor da..hu tror at babyen min på snart 5mnd ikke liker hu..men det som er er at henrik er avhengig av mora si..han griner når han er hos alle andre utenom meg..noe som er veldig slitsomt...

Skrevet

må også komme med at jeg er veldig glad i svigermora mi,men tror hun bare skal si det som passer sønnen hennes,,så han føler seg bedre..

Skrevet

tru meg!har hørt 1000ting verre en det der og hu er ikke svigermora mi lenger og hu holder på som om hu var det fremdeles.ho har ei anna svigerdatter nå men hu snakker ikke me hu.så da får jeg det.men svigermødre er født til å være frekk i kjeftet så man må bare leve me det.

Skrevet

den forrige svigermora jeg hadde var helt rå..hu og jeg kom kjempegodt over ens..litt trist det ikke er sånn med hu jeg har nå så lenge hu er bestemor til lillegutt...

Skrevet

Hu sa ikke at det var fælt hvis babyens første ord var pappa,men at det var rart av svigermoren å si det pga hu er moren til faren. Hu har jo ikke hormoner bare for det.jeg hadde blitt skikkelig lei meg selv.Har ei veldig spesiel svigermor selv så.Skjerp dere å få folk til å føle seg sånn,det er dårlig gjort..

Skrevet

Du må si pent at du blir såra av kommentarene hennes. Og vær konkret. Spør henne høflig om hun kan la være å komme med sånne kommentarer. Jeg er også veldig sensitiv overfor min svigermors kommentarer, som hun ikke mener noe vondt med. Men vi tilhører forskjellige kulturer. I min familie holder andre voksne seg veldig på avstand når det kommer til tips og råd og sånn, synspunkter på oppdragelse, for å ikke såre. Sånn er det ikke i kjærestens familie.

Det har nådd et punkt for meg, der jeg tenkte at jeg må sette standard. Jeg må si hva jeg ikke liker. For vi skal omgåd så mye i årene fremover, og jeg orker ikke bøye meg når det gjelder min selvfølelse på å være mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...