Gå til innhold

Er jeg egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 år og en nyfødt jente.

Jenta på 2 år har taklet dette ganske bra, men blir veeeldig sjalu når jeg ammer.

Og lillemor vil selvfølgelig ligge til hvert 15-30 min så sjalusien blir stooor.

Er jeg veldig egoistisk hvis jeg slutter å amme?

Noen som har synspunkter?

Har prøvd å fortelle henne at det er nødvendig da dette er maten tillillesøster, men det går ikke inn til henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke villet slutte å amme for det. Ville heller prøvd å lese bok samtidig for å gjøre noe sammen med henne også.

Skrevet

Syns ikke du er egoistisk for det, men jeg ville nok ventet litt og sett om sjalusien går over. Prøv å gjør det litt koslig for hu eldste når du skal amme, finn frem litt kjks og noe å drikke til jenta de eller kanskje hun har en dukke hun kan "mate", Jeg finner noen ganger frem en bok å leser til min snart to åring mens jeg ammer.

Lykke til!

Skrevet

sånn var det her også da minste jenta ble født. da va nr 2 bare 1 1/2 år og likte ikke at jeg amma ho. Men tenkte aldri tanken å slutte. Miste barnet har da krav på å være baby den også. Å skal du drive med flasker osv tar d også tid.

Syns det er teit å slutte, prøv å gjør noe samtidig eller få litt hjelp av pappaen. jeg brukte storesøster på 5 år som hjelp.

Ikke slutt å amme hvis amminga går helt grie 2 åringen må lære å dele mammaen sin. Den andre skal jo også ha mamma.

Skrevet

syns ikke du er ego..du tenker bare på hu som er eldre..så gjør det som føles rett for deg..

Skrevet

Nei, du er ikke egoistisk. Men jeg hadde ikke gitt meg for det, tror jeg. Storesøstera godtar det nok etterhvert. Sikkert uvant i starten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...