Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Har ei jente på 2 år og en nyfødt jente. Jenta på 2 år har taklet dette ganske bra, men blir veeeldig sjalu når jeg ammer. Og lillemor vil selvfølgelig ligge til hvert 15-30 min så sjalusien blir stooor. Er jeg veldig egoistisk hvis jeg slutter å amme? Noen som har synspunkter? Har prøvd å fortelle henne at det er nødvendig da dette er maten tillillesøster, men det går ikke inn til henne.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har ikke villet slutte å amme for det. Ville heller prøvd å lese bok samtidig for å gjøre noe sammen med henne også.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Syns ikke du er egoistisk for det, men jeg ville nok ventet litt og sett om sjalusien går over. Prøv å gjør det litt koslig for hu eldste når du skal amme, finn frem litt kjks og noe å drikke til jenta de eller kanskje hun har en dukke hun kan "mate", Jeg finner noen ganger frem en bok å leser til min snart to åring mens jeg ammer. Lykke til!
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 sånn var det her også da minste jenta ble født. da va nr 2 bare 1 1/2 år og likte ikke at jeg amma ho. Men tenkte aldri tanken å slutte. Miste barnet har da krav på å være baby den også. Å skal du drive med flasker osv tar d også tid. Syns det er teit å slutte, prøv å gjør noe samtidig eller få litt hjelp av pappaen. jeg brukte storesøster på 5 år som hjelp. Ikke slutt å amme hvis amminga går helt grie 2 åringen må lære å dele mammaen sin. Den andre skal jo også ha mamma.
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 syns ikke du er ego..du tenker bare på hu som er eldre..så gjør det som føles rett for deg..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Nei, du er ikke egoistisk. Men jeg hadde ikke gitt meg for det, tror jeg. Storesøstera godtar det nok etterhvert. Sikkert uvant i starten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå