Gå til innhold

Til de som hard hard avføring

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg leste en del nedover i dag, og føler nå for å dele min erfaring med dere!

Jeg ammet gutten min til han var 5 måneder, da nektet han å ta pupp mer! Jeg startet med grøt og middag mens jeg ammet, og merket selvsagt at viss han fikk for mye grøt før han var helt vant med det fikk han jo litt hardere avføring, men fordelen da var jo at jeg ammet, og da får de ikke forstoppelse.

Det med at babyen kan få forstoppelse er det som jeg synest er mest negativt med mme, passer alltid på at avføringen er ok. Jeg startet med NANHA1 for å tilvenne han gradvis, deretter NAN1. Han var da ok i magen, men så byttet jeg til Collett. Tenkte ikke så mye over det i starten, men så måtte jeg etter hvert begynne med malt i melken, sviskesaft osv... Følte han ble mer og mer hard i magen. Ble selvsagt bedre av malt og det jeg hadde i, men ikke helt bra.

Kom plutselig på at han ikke var slik på NAN1, så jeg byttet tilbake. Nå har han ikke tegn til hard mage, fin avføring hele veien. Jeg har aldri gitt malt etterpå, og ikke sviskesaft. Får en del frukt i løpet av dagen, men det har han gjort hele veien.

Jeg kommer aldri mer til å bruke Collett igjen, syntes den hørtes så bra ut i forhold til omega3, for gutten min gulpet alltid på fælt etter han fikk tran. Men med den magen han fikk, kommer jeg aldri mer til å bruke den! Omega3 behovet løste jeg med å kjøpe mum omega til spedbarn. Denne kommer i små ampuller som skal tilsettes maten, har en slik oppi flasken på morgenen, og gulpeing i forbindelse med tran ble løst!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7662059-til-de-som-hard-hard-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset.... er du sikker på at det var collett som gjorde det? Jeg har prøvd nan1 og nan ha1 og collett mens jeg fremdeles ammet, før jeg egynte med grøt. han reagerte ikke på noen av de, så jeg bestemte meg for å fortsette med collett fordi det var omega 3 tilsatt.

det var nok grøten i mitt tilfelle som fremskudte den harde avføringrn, og selvfølgekig det at jeg sluttet å amme. (baby biter på brystet og er uiteressert i det)

tror ikke det har noe med mme og gjøre. men han får hard mage uansett type grøt da...har prøvd de fleste. Fikk et råd om Holle grøt som jeg har kjøpt i da. så får vi se:)

Hei.

Ja, jeg er sikker på at det var collett som gjorde at han fikk hard mage. Han har fått samme grøt, med samme mengde væske, og middag osv hele tiden.

Jeg hadde til og med en del malt i colletten, som gav utsalg i luft i magen, og fartsatt var han hard i magen. Nå får han akkuratt det samme som han fikk før av grøt osv, ikke noe malt, og er helt ypperlig i magen! Blir så glad bare jeg tenker på det! hehehehe....

Du kan jo prøve å gi litt mindre grøt, evt ha mer væske i. Det er jo også effektivt med litt sviskesaft, og selvsagt malt. Helsesøster sa også til meg at kiwi var en frukt som var godt for litt harde mager, men min gutt likte ikke det viss kiwien var litt sur, måtte være godt motne og søte! Men det hadde en god effekt på magen. Pærepure er jo også bra for magen.

Men er kansje viktig å prøve over litt lenger tid når vi prøver noe, tar nok litt lenger før de små magne venner seg til! Vi bekymrede morer er nok kanse litt kjappe i svingene med ting vi prøver! hehehe....

Jeg har brukt Nan1 til Mina siden hun var 2 uker gammel. Hun har vært hard i magen, så må tilsette malt en gang om dagen. Men hun gulper så utrolig mye, så tenkte jeg skulle prøve Collett å se hvordan den er i forhold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...