Gå til innhold

Noen her som har gått på Provera?

Anbefalte innlegg

Har tatt min andre kur nå og har ikke fått mens til normal tid...noen med erfaring?

Har hatt veldig stabil syklus(fikk provera for å stimmulere slimhinnene)og mensen kom på dagen som den skulle etter første mnd med Provera,men nå er den forsinket som sagt,og jeg har tatt test og jeg var nok ikke gravid nei....

Fortsetter under...

Jeg er nettopp ferdig med min 3 kur nå, å skulle hatt mensen i dag, men har ikke skjedd noe her.. har ikke testet jeg da, men tror neppe jeg er gravid! men håper mensen dukker opp iløpet av en uke!

hei.....forrige mnd.gikk jeg på provera dag 16-til dag 26 for å stimulere slimhinne..fikk mensen 4 dager over.

denne mnd.har jeg ikk gått på provera- skulle vært igang med mensen 2.1,men ingen røde dråper enda....mistenker provera..

Takk for svar:-)

Spotter i dea så nå regner jeg med at mensen er på tur,5 dager over tiden...irriterende da mensen har vært SÅ presis det siste året...ja,ja,får håpe den ikke kommer neste mnd...

Skal du gå på provera lenge? Jeg skal gå 4 mnd,den siste mnd i kombinasjon med pergo...

Annonse

Hei, beklager at jeg blander meg inn.. men til Snart3barnsmamma? og Piggelina;

Hvorfor skulle dere stimulere slimhinna? Var den for tjukk? Vet dere om det evt har fungert som det skulle?

Jeg har gått på primolut for å få tynnere slimhinne (vet ikke om det er samme medisin?), men vet ikke om det har hatt noen effekt. Og nå skal jeg igang med prøverør og er så redd for at det kommer til å bli avbrutt pga for tjukk slimhinne...

Hei Lydia82:-)

Du blander deg slettes ikke inn,bare hyggelig med flere innspill:-)

Jeg skulle gå på provera for at slimhinnene skulle bli tykkere og mer mottakelig for et befruktet egg...så da er det neppe samme medisin vi går på..hadde den bare gjort nytte for seg da..

Lykke til med prøverør!!

jeg trenger tykkere slimhinner pga.asherman-dvs.sammenvoksninger i livmorslimhinnen etter utskrapning 3 uker etter fødsel-nå operert 2 ganger-åpen livmor,men ustabile tynne slimhinner..derfor har jeg fått besked om pergo(men orker ikke ennå) og provera..hvorfor har du tynne sliminner snart3barnsmamma? ingen mens ennå...

glemte noe...har fått beskjed om å gå på provera og pergo 3mnd.på rad,men tok en pause denne mnd.

skal til gyn.samtale etter disse kurene.

lurte på om du snart3barnsmamma har hatt kraftigere og eller lengre mens når du går på provera?

Lurer litt på efekten..mulig litt kraftigere hos meg...

Hadde en MA for et år siden,er ikke blitt gravid ennå,så gyn mente jeg skulle prøve å stimmulere slimhinnene i tilfelle utskrapningen etter MA`n hadde vært "hard" hvis det går an å si.skal prøve pergo neste mnd selv om jeg har eggløsning selv....hvorfor skal du beg på pergo?Skal du ta dem kombinert med provera?

ja jeg skal ta pergo først(har eggløsning selv) og så over på provera..alt i samme mnd.altså.

jeg blør kun 2 dager kraftig-1dag middels-2 dager bittelitt..blødde 6-7 dager før gravid så min er tydelig redusert :(

sparsomme blødninger var grunnen til at jeg fikk hjelp..han som skapet meg 3 uker etter fødsel(pga morkakerester-styrtblødning)skapte så hart at han høvlet ut nesten all slimhinne-dærfor grodde den sammen+nesten stengte livmorhals..huff-unskyld litt makaber historie..håper de har vært mere foriktig med deg!

Annonse

Blødningene våre høres jo veldig like ut...blir så irritert hvis dette at de er uforsiktig under utskrapningen skal gjøre at jeg ikke får flere barn...

Håper det blir effekt etter disse kurene,liker egentlig ikke å proppe i meg hormoner,men hva gjør man ikke:-)

Du får gi tilbakemeldinger her inne hvis du er så heldig å bli gravid:-)

ja,men sjansen min er meget liten..sukk..bittelitt rødt idag..har også motforestillinger mot hormonknask,men man er vel nødt til det..

Har de sett på slimhinnene dine med innvedig ultalyd?Det går ann å ta en undersøkelse som heter hysteroskopi-da kan de se om slimhinnene er skadet-eventuelt prøve å reparere de...hvis ikke hormonene hjelper kan du jo be gyn.om det.

gynekologene vet veldig lite om dette-et problem!!! jeg er behandlet hos spesialist på ullevål..heldigvis!

Lykke til-håper slimhinnene våre"svulmer" :) :)

hei igjen:-)

Ja,jeg har tatt innvendig ultralyd og gyn saa ingenting om at slimhinnene var tynne,hun fant liksom ingenting galt med meg.

Fikk provera bare for å stimmulere dem selv om hun ikke så noe "galt" med dem,så som du sa,kanskje hun ga meg disse kurene for at hun syntes synd på meg?..mensen er i allafall ikke blitt lengre eller kraftigere,så ikke vet jeg.Men noe må jo være "galt" siden mensen har forandret seg så...

bare et lite råd til...så skal jeg slutte å mase..:)

hvis det fortsetter på samme måte med mens og ikke gravid så spør etter spesialist og hysteroskopi(kikkert undersøkelse innvendig i livmor)..de vanlige gynekologene vet veldig lite om spesielle lidelser!

finnes nettside om sammenvoksninger og arr dannelse i livmorslimhinne-søk på- asherman...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...