Gå til innhold

Håpløs lege!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ventet på innkallelse til UL en stund nå. Ringte fastlegen min før i uken for å forsikre meg om at det var sendt en henvinsnig. Fikk beskjed at det var nok sendt, men hun kunne ikke skjekke det... Trodde jo på at alt var i orden, men noen her inne sa at jeg kunne jo ringe KK for å forsikre meg. Ringte KK i dag, og tror du de hadde fått min henvisning?? Nix.. Det var det ikkekommet noe til meg. Ringte legekontoret tammelig sint og oppgitt. Fikk bare beskjed fra sekretæren at: då må han jammen skjerpe seg... E det liksom min jobb å passe på at legen gjør jobben sin??

Var inne å sjekket ledige fastleger, ikke akkurat mye å velge mellom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg ,trodde legne min hadde sendt henvisning til sykehudet .. ventet og ventet.. etter stund ringte jeg og da hadde hun glemt og sendt det:-(.. noen ganger skjer slikt! har ikke byttet lege nå midt i sv ,men går ikke til min fastlege har en turnuslege som er SÅÅÅ flink!!! Det er ikke din jobb ,men alle kan gjøre feil... men er du veldig missfornøyd så kan du jo bytte, men;-)

Håper det ordnet seg og at du får din innkallelse snart... Når du ser den lille er det glemt;-D

Lykke til...

Skrevet

Får satse på at han har klart å sende den og at jeg får innkallelsen snart. Er jo litt dumt å bytte lege midt i sv ja. Og jeg har jo ingen kjennskap og heller ingen garanti for at den jeg bytter til er bedre. Han får få en sjanse til...

Skrevet

Det er legens ansvar å gi alle henvisninger til sekretæren, og det er sekretærens oppgave å sende dem dit dem skal. Et godt tips kan være å ringe det stedet ultralyden skal være og forhøre deg om de har mottat noen henvisning. Jeg ringte sykehuset jeg skulle ha ultralyden for å forsikre meg, og da avtalte vi en time på telefonen. Det er ikke vår oppgave, men når man ikke stoler på fastlegen får man ta saken i egne hender. Jeg har forresten nettopp byttet fastlege selv om jeg er midt i svangerskapet. Jeg forhørte meg litt rundt med kollegaer, venner og bekjente om hvilke leger som hadde godt rykte på seg. Barnet ditt får tross alt samme fastlege som deg, og da er det viktig å være fornøyd og stole på vedkommende.

Skrevet

Fikk ikke lov å avtale time jeg. Hun måtte ha henvisning fra legen sa hun...

Får satse på at det ordner seg.

Skrevet

Hører du ingenting snart, ringer du bare legen på nytt og på nytt;-)..

Skrevet

Tenkte å ringe KK for å høre om de har fått henvisningen ut i neste uke. Her skal det sjekkes at alt går som det skal!

Skrevet

Ja lurt å være på den sikre siden;-D...

Skrevet

Dette trenger ikke å være legens feil i det hele tatt! Det kan også være posten som har rotet den bort (noe som ofte skjer) eller så er den kommet bort i papirmøllen på sykehuset. Det har i hvertfall jeg opplevd mer enn èn gang! Legen min tar kopi av alle henvisninger og i tillegg så skriver han det inn i journalen min på dataen.

Synes sekretæren til legen din faktisk er den håpløse her!!!!

Skrevet

Dette har jeg også opplevd av min fastlege. Ikke fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått av henne i det hele tatt. Da jeg dro til jordmor var hun også ganske så oppgitt. Hadde ikke tatt de prøvene som skulle tas 1.kontrollen osv. Dette er for dårlig....men man kan ikke gjøre noe for å forbedre det heller tydligvis. Det er en selv det går utover-og barnet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...