luciababy Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hei Her har vi alltid slitt med søvnen:( Nå er vi inne i en veldig dårlig periode med skriking i minst 1 time før hun sovner om kvelden, ingen blund på dagtid i helgene/max 1 t i barnehagen og veldig mye trass i dette rundt legging.... Sover ca 9-10 timer i døgnet (inkludert lur på dagtid). Er dette unormalt lite, eller kan vi slappe av litt med at andre er likedan? Hun er forresten 2 år 1 mnd, ellers frisk og stort sett fornøyd (men virker ofte trøtt og er irritabel).
Aga:-) Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Hun høres ut som min eldste, sov veldig lite og trasset mye rundt det her med legging og soving generelt.Jeg kuttet helt ut luren på dagen da han var rundt to, det hjalp en del.. Lillegutt derimot er veldig glad i puta. Sover fra ca 19.30 til ca 07. Pluss halvannen time på dagen. Han er to år.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Gutten vårsover mellom 10 og 12 timer på natta. Vekkes etter 1 1/2 time på dagtid. Så totalt blir dette soving i mellom 11 1/2og 13 1/2 timerdøgnet... Gidder ikke kutte noe mer ned på luren hans i de mørke vinter månedene . Venter til sommeren. Han legger seg ca 20.30 på kvelden og står opp en gang mellom 6.30 og 8.30. Vi føler at han er utvilt på morran når han får 11 timer eller mer nattesøvn.
OnTheHill Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Er sånn hos oss også. Tullemor på 2 1/2 sover heller ikke mer enn 9-10 timer. (som hos dere så sover hun max 1 time på dagen i barnehagen). Det er ikke så mye trass rundt leggingen da, hun er bare ikke trøtt og tuller med alt mulig for å hale ut tiden. Det er nok som med oss voksne, noen klarer seg med mindre søvn enn andre.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Høres ut som våres jente hu er også 2 år og 1 mnd. Kanskje d var noe i lufa da de ble født. Første gang hu sov hele natta var mai 2005 da hun var 1 1/2år. Å vi har prøvd ALT!!! Legen ga oss tilogmed sovemedisin som vi ikke brukte mange dagene for det ødela jenta totalt. Men vi brukte skrike metoden og d de skal lære er å sovne før det er noen inne hos de. Så når de begynner å skrike så venter man 5 min. Ikke med en gang inn så vente 5 min. Dette gjorde vi feil første gang vi prøvde. Ellers er hu helt sykt rutine preget. Å blir over trøtt på noen minutt. Så vi legger henne akkurat klokka 7 hver kveld. Venter vi 15 min så våkner hun garantert 6-10 ganger i løpet av natta. Men med faste rutiner så sover hu hele natta. Veldig slitsomt siden nr 1 kunne sove når og hvor hun ville. Men nr 2 må ha rutiner på ALT. Men det er mye bedre det enn en unge som skriker hele natta. Lykke til Hilsen en som vet hvor j.... frustrerende det er...
luciababy Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2007 Ja, det er frustrerernde med barn som ikke sover!! Man får lite "fri" i løpet av døgnet... Jeg er så misunnerlig på de med barn som sover og sover - de vet ikke hvor heldige de er! Skrikemetoden er flittig benyttet her også!
mamma til tre søte små:o) Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 lillegutt blir 2 år denne måneden og sover ca 14-15 timer i døgnet,sover ca 2 timer om dagen. Men eldstemann var sånn som di og slutta å sove på dagen da han var ca 1,5 år og da gikk det bedre med legginga. nå er ha 5 år legger seg fint som bare det i 19. tiden og sover i 12-13 timer.
blond Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Han blir 2 i slutten av februar og sover ca fra 1930 (eller 20.00) og våkner i 630-tiden. Så sover han 1-3 timer på dagen. Vi lar han alltid sove til han våkner av seg selv på dagen. Det går aldri ut over nattesøvnen..
Mammaja 120107 Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Gutten vår sover 10-12 timer i døgnet. En av de på dagen. Det er vel innenfor normalen. I perioder har han sovet veldig dårlig og det er en helt ubeskrivelig forskjell mellom å ha barn som sover godt og ikke.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Slik var vår eldste også, lite søvn og ekstremt myt trøbbel ved legging. Uff så sliten vi ofte var! Minsten vår nå på 2 år er heldigvis en helt annen type. Om han ikke blir vekket av lydene i huset kan han godt sove en 13-14 timer i strekk om natten og gjerne en liten time på dagen også. Sover han "bare" 11-12 timer om natten så sover han 1-2 timer på dagtid i tillegg. Det er velsignende deilig med et barn som sover så mye nå etter å ha hatt en som ikke var slik. Ikke tuller han seg noe særlig med legging heller, kun i perioder og da bare 10-15 min maks, så vi klager ikke!
Propellmamma til 2 Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Snuppa vår er 2,5 år. Hun legger seg mellom kl 20-21. Vekker henne igjen kl 0830. Da kan hun bruke en halvtime på å komme seg opp av senga. I tillegg sover hun 1-1,5 timer i barnehagen.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Poden er 2,5 år, og han sover ca 12 timer om natta + evt ca 2 timer på dagtid (mellom 1 og 3 time) de dagene han sover om dagen.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå