Gå til innhold

utslett


Tess30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Røde prikker noen med hvit kjerne??

Kan være talgutslett!

Min eldste hadde kjempemasse av dette så ikke ut, lillevennen har også begynt å få en del av det, mens den midterste slapp nesten unna.

Hvis det er det så er det i allefall helt ufarlig, bare la det være i fred så kommer det bort av seg selv etter en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ut som små kviser? Isåfall er det bare babyutslett, altså at de overproduserer litt kalk og får dette utslettet, det går bort etter hvert. Sigrid har disse prikkene i ansikte, og mammaen må bite i seg trant til å pille på det:/. Et annet alternativ hvis det ikke ser ut som små kviser kan være melkeutslett eller varmeutslett. Melkeutslett er ufarlig og går over etterhvert. Varmeutslettet er et tegn på at de blir litt for varme. Dette går vekk når babyen får bedre temeratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt overproduserer de TALG. Går litt fort i svingene av og til. Skylder på ammetåka:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingrid også. bittesmå nupper, ikke røde eller noe.. men la en "ansiktsmaske" av morsmelk på de i går.Ikke blitt noe værre iallefall.

...tviler på at det er farlig. Var hos legen i dag, skulle få resept for trøsken hennes, men det var vist ikke nødvendig.. siden tungen ikke var "kakete" og hun ikke plagdes med det. Så da får det bare gå sin gang... med vondter i puppene =( Har vært med på værre ting da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sigrid slet med varmeutslett i julen. Foreldrene mine fyrer som om det er 17 minus ute når det er 10 pluss:/ Vi måtte rett og slett trekke oss tilbake til kaldere rom. Når vi satt i varmen måtte vi kle henne etter forholdene og kun ha på henne body.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo verre for disse små om det er litt for varmt for dem enn litt for kaldt. Nå viser det seg jo at vi har fått ei skikkelig varmblodig jente som hater å bli for varm, og hun sier kraftig i fra og. Først får hun utselett, så blir hun rød og hvis jeg ikke tar hintet skriker hun til jeg gjør:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok såpass...Men det e gådd litt bort nu, kan jo være shampoen ho reagere på, bada ho idag...kom tell å tenke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt har også fått det fra tid til annen.. tror det har kommet når han har vært litt for varm. Ser at det forsvinner fort.. og kommer ikke når vi klarer å ha "lite nok" på han. Det er veldig mildt her i Bergen og har kanskje vært litt for redd for at han skal fryse.. så har han blitt for varm i stedet, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som melkeutslett. Helt vanlig, det er hormonene fra svangerskapet og til dels fra melka di som skal ut.. lillegutt fikk det da han var ca fire uker, da i ansiktet. Nå er han snart seks uker og det beg å gå vekk.

litt igjen på kroppen. Har smurt han med fet salve så ikke det skal bli så tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beibi 82: om hun har trøske på tunga så har vel du det på puppen også?står noe om det her på bim/dib sidene at både mor og barn må behandles og at det kan være grunn til sårheten..

 

ada har oxo melkeutslett på talgutslett og sikkert oxo varmeutslett siden jeg også er glad i å kle på henne..akk..

men melkeutslettet blir hun tørr i huden på..kanksje jeg skal smør epå litt olje bare..? eller lanaullfettsalve..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna her å har hatt sånn talgutslett tror jeg. hvite "prikker" i huden liksom. men hun har fått rødt utslett i ansiktet og på halsen igår og idag. Kan nok kanskje være varmeutslett, men hu har hattt det siden igår formd. Går det ikke bort når hu har fått normal temperatur igjen??? hva skal jeg gjøre? hu har ikke mye klær på seg nå og vi pleier å ha vindu litt oppe på natta, så det er kjølig der.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho har det fortsatt, men det variere veldi korr mye det e...E nok ikkje nåkka farli...Men litt ekkelt når det plutseli kommer...Og det e kun i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...