Gå til innhold

hvilken vuggevise?

mamman til Henrik & Kristoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken vuggevise+ regle tar dere for barnet deres før de skal legge seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Når trollmor har lagt sine 11 små troll" og "jeg er havren" har jeg endt opp med å synge for han.

Skrevet

Her er det i seng, so ro lille mann,"mamma er glad i deg" og så ut. Funker her.

Skrevet

"Sov dukke Mie(hun heter det det da ;) ), sov og bli stor........"...sovner som regel rett etter ;)

Skrevet

Her er det "Den fyrste song eg høyra fekk".

Skrevet

Jeg synger "jeg har ei tulle" for mine døttre

Skrevet

"So ro lille Max" x2 og kjære Gud har det blitt her!

Skrevet

Trollmorsvisa

Skrevet

Jeg synger kjære gud. Hun sovner fort etter det

Skrevet

Trollmor, so ro og Sov du vesle spire ung:-)

Skrevet

når trollmor har lagt sine ellve små troll en gang før jeg legger han i senga og en gang når jeg har lagt han. så sier jeg "nattinatt lille venn, sov godt! sshhh......sshhh.....ssshhhh...." før jeg går ut. han ligger å prater ei stund, men sovner ganske raskt

Skrevet

trollmors vuggesang, den elsker ho.. har sunget den siden ho låg i magen, var kjempe gøy å sjå reaksjonen hennes første gang eg sang den til ho etter ho var født

Skrevet

"Trollmor" synger jeg...x antall ganger ;-) Har den bare et vers forresten?!?

Skrevet

Tror det. Jeg synger bare ett jeg og.

Skrevet

So ro lille mor (selv om det egentlig er lille mann, passer dårlig på jente:p)

Synes verset med reven er så søøt:)

Skrevet

det er akkurat det jeg synger her i huset også..kjære gud,so ro lillemann og trollmor..og idag har jeg kjøpt cden til egner med alle sangene hans så nå blir det mye synging her i huset..hehe

Skrevet

Hehe, kan ingen jeg :-) Så her blir det med praten og stryking på panna! Kan når trollmor har lagt sine 11 små troll........................ og ikke mer :-)

Skrevet

Her er det først So ro lille mann før jeg legger henne. Så er det Jørgen Hattemaker (for den synes jeg er såååå fin selv om det ikke er vuggesang...) også er det Kjære Gud jeg har det godt...

Skrevet

So ro lille mann synger jeg..Ser ut som det er en populær vuggevise her inne:)

Skrevet

Her er det "Så, så lille barn", "Trollmors vise", "So, ro lillebarn(istedet for lillemann)", "så, så lille barn" og "trollmors vise". Alltid i samme rekkefølge. Også må jeg alltid si de samme ordene før jeg legger henne ned i senga.

Skrevet

"Bæ, bæ, lille lam" har jeg sunget hele tida. I starten sang jeg i tillegg "Kjære Gud jeg har det godt". I det siste har jeg sunget den trollmor-visa, for den liker han så godt! Jeg har også brukt å synge "Vem kan segla förutan vind", "Mikkel Rev" og "Lille Ole med paraplyen". Jeg synger som regel to eller tre sanger, og vi starter alltid med "Bæ, bæ, lille lam".

Skrevet

Av alle ting kom jeg en gang på å begynne å nynne på Amazing Grace, men siden jeg ikke kan teksten så blir det med nynningen, men hun sovner på kanskje 3-5 minutter :-)

Skrevet

So ro lille mann (synger lille venn da...passer bedre siden jeg har jente:-), bæ bæ lille lam, lille petter edderkopp og bjørnen sover. Jeg synger de jeg kan. Jeg har kjøpt en sang bok, men da jeg skulle finne den frem for et par dager siden for å lære meg noen nye sanger fortalte min kjære at den hadde han pakket ned og flyttet til vår nye leilighet:-( Ser nok ikke den boken før i slutten av mnd, bad og kjøkken er enda ikke ferdig oppusset.

Jeg synger de sangene jeg kan til hun har sovnet, tar alt fra 5 - 20 min. Tok lengre tid i begynnelsen, men nå sovner hun som regel innen 5 min.

Skrevet

Hun roer seg av luciasangen, og " den gamle nissen" som jeg har sunget for henne nå i desember, men hun roer seg stort sett av musikk eller sang. Satte på My Chemical Romance da hun begynte å bli urolig, og da sov hun videre ( myk punk hjelper for alt )

Hun er 10 uker så vi har ikke rutine på dette ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...