Gå til innhold

Wææ... nå er søknaden om barnehageplass sendt, men.... (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

..nå kjenner jeg at jeg plutselig ble litt nervøs... lille jenta mi sammen med mange fremmede og kanskje noen "slemme barn"...hehe... Neida, vet at det ikke er så mange slemme barn, og jeg vet at jenta vår har godt av å komme sammen med andre barn. (litt skremt av innlegget om hun som ble "banket opp" i barnehagen ble jeg dog, det må være ille for både barnet og foreldrene)

MEN... hun vil være tre år ved oppstart av barnehageåret, og hun trenger nok noe mer enn bare å "henge i rompa" til mamma (og bestemor) nå......hehe :o)

Det jeg egentlig lurer litt på er.... Jeg har søkt tre dagers uke, mandag, onsdag og fredag... men så kom jeg plutselig til å tenke på at det kanskje er bedre med litt sammenhengende.... altså feks mandag, tirsdag og fredag...eller noe..

Noen som har erfaringer eller tanker rundt dette. Hva som er best for henne, annenhver dag eller samle to dager eller samle alle tre dagene eller.... Jeg har en fleksibel jobb, og en fleksibel arbeidsgiver så jeg kan legge opp slik det passer best for oss...

(Sorry at det ble litt langt...)

Noen med innspill ..??..

Fortsetter under...

Det kommer litt an på jenta di og hvor lett hun tilpasser seg fra gang til gang. Se det an over tid hvordan det går. Du kan sikkert bytte etterhvert hvis dere ser at en annen rytme er bedre for jenta di.

Hvis det er flere på avdeligne som går delte plasser, kan det jo være lurt etterhvert at hun går de samme dagene som de barna hun liker godt og leker mest med. Det kan nemlig oppleves trist for et barn å ha en bestevenn og hvor de kanskje kun er sammen en gang i uka.

Se det litt an du.......................

Mandag-onsdag-fredag vil fungere greit for de fleste barn.

Noen barn med bare todagersplass får litt problemer med å "komme inn" i barnehagegruppen fordi det blir for få dager, men tredagersplass går som regel greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...