Kari-mor :) Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Dersom det har gått for lang tid siden snuppa sov sost, blir hun utrolig overtøtt og gjør da alt hun kan for å ikke sovne. Jeg kan da trille tur med henne i hvertfall en time før hun evt. sovner. Hvis vi det er lenge siden hun har sovet før vi skal legge henne for natta så ligger hun bare å skriker. Vi går stadig inn til henne, synger og stryker på henne. Men etter 2 timer med skriking i går tok jeg henne opp til slutt, er sikkert utrolig dumt gjort, men jeg tenkte at jo lenger hun lå sånn dess mindre søvn hun får..Så hun sovnet på armen min. Trodde liksom de sovnet av seg selv etter å ha skriki en stund men....ikke denne jenta nei.
Stratos med 3 barn Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Jeg hjelper alltid min gutt om han trenger det! Man vet jo aldri hva det kan være, er blitt min erfaring, nå som han pluselig fikk tenner 3,5 mnd gammel.... Og føler man seg ikke bra er det jo alltid godt med litt ekstra kos, det må vi regne med i mange år fremover Så lenge man til vanlig får lagt på en rolig måte, kan jeg ikke se noe galt i at ungene innimellom har en dårlig dag de å!
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Hvis min blir overtrøtt må han vogges og synges for og bæres og trilles å herrejemini da er det hard arbeid å få'n til å sove:)
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Da må det bysses og bysses, hun griner lenge hvis hun blir overtrøtt. Og vi vognen må jeg "bysse" vognen mens jeg går..
Petronella♡mor til to Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Sønnen min er veldig flink til å legge seg uten å mukke. Men dersom han blir overtrøtt, er det som regel litt skriking, smukkedytting og snu tilbake fra mage til rygg (han vil ikke sovne på magen, men snur seg dit i irritasjon). Han sovner av seg selv etterhvert (etter kanskje 10-20 min).
Kari-mor :) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2007 Takk for svar! Nesten litt godt å høre at det er flere som må hjelpe til Flere av de i barselgruppa sier jeg ikke må vugge han i søvn for da kan det bli en vane. Men hittil så sovner hun uten problemer så lenge jeg får lagt henne før hun er overtrøtt.......Prøvde jo (som jeg skrev tidligere) i går å bare la henne ligge også gå inn med gjevne mellomrom, men etter 2 timer synes jeg det var nok.. Da hadde hun mistet enda flere timer med søvn, så jeg synes det var på tide å få henne til å sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå