Gå til innhold

Dere som bruker minifom...


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Har vært på apoteket og kjøpt minifom idag... På bruksanvisningen står det at man ved 3 månder skal gi 10 dråper før hvert måltid.

Evelina er bare 3 uker, kan jeg gi henne disse dråpene da? Og skal hun da ha 10 dråper før hvert måltid?. Spurte på apoteket men de visste ikke, og jeg fikk ikke tak i helsesøster på helestasjonen idag....

Så hvor mye gir dere? Og når startet dere med minifom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på det samme. Bruksanvisningen på minifom er litt forvirrende, de mener 3-månederskolikken, altså babyer opp til 3 måneder. Minifom kan gis fra fødselen av og doseringen er 10 dråper før hvert eneste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir Ingrid 10 dråper før hvert måltid, begynte for ca en uke siden (4 uker gml). Minifomen er ufarlig for de små magene, den taes bare opp i tarmen. Håper Evelina blir like rolig som tulla mi da! merkbar forskjell her etter ca 24timer!

 

...og ble tipsa om å kjøpe minifom i sverige, er visst myye billigere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt i to døgn nå. i natt var den verste natten, ever :(. Leven fra kl 1 til 4 med bittesmå pustepauser. Hun er 2 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar jenter:) Idag har vi begynt så da håper vi det hjelper.

Er usikker om det er magen som plager henne, men hun holder det gående fra kl 12 om kvelden til 7-8 om morgenen. Veldig mye skriking på natta, så jeg er villig til å prøve alt for å kanskje få litt nattesøvn. Blir gal av så lite søvn. Det som er rart er at hun bare sovner ved puppen på dagtid, så det gjør meg så usikker på om det er magen)... blir spennende å se om det forbedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...