Gå til innhold

Hva betyr "urin: L1" på helsekortet for gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Var på første kontroll i dag........ Betyr det positiv graviditetstest (og L0 betyr negativ?) Lure, lure......... Håper noen oppmerksomme hoder kan komme meg til unnsetning her. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var L: 1 kan det bety at du hadde 1 + på lekuocytter i urinen. Det betyr at urinen kanskje er "forurenset" med din normalflora, eller infeksjon. Men hvis man har urinveisinfeksjon får man som regel +2 eller +3 og positiv nitritt.

Vet ikke om de tok urin stix av urinen din, men hvis det var det de gjorde, kan det bety det. Men det er nok ingen ting å bekymre seg over når legen ikke sa noe.

 

Kan ikke tenke at det betyr noe annet, men disse legene skriver jo så mangt, så man vet aldri hva de mener....

 

 

Positiv test hadde sikkert ikke blitt skrevet opp. Helsekortet er vel bevis nok for at du har testet positivt....

 

Håper det var oppklarende,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor forteller alt hun skriver på helsekortet, hva det betyr og om det er noen ekstra hensyn jeg bør ta.

 

Spør legen/jordmoren som skrev på helsekortet ditt, hva det betyr. De har plikt til å fortelle deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L1 = 1 + i utslag på leukocytter. Er her vanlig og stort sett alle gravide har dette, om ikke gjennom hele svangerskapet så gjennom deler av det. Blir det høyere siffer bak L'en, kan det være en urinveisinfeksjon, men da er det som regel utslag på nitritt også (N1/N2 på helsekortet).

 

Hilsen Legesekretær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...