Augustas Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Kan jeg velge helsestasjon på lik linje som jeg velger fastlege uavhengig av postadresse? Den helsestasjonen som. jeg hører til er kjempelangt unna, mens det ville vært mye lettere å gå til den som ligger isentrum av byen..
persilla med en prins Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Hei! Etter som jeg har forstått så går det å bestemme selv hvilken helsestasjon man vil bruke.Men ta kontakt med helsestasjonen og spør da vel.
lille sprelle Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 De ser vel helst at du går på den du tilhører. Det som er greit med den du tilhører er jo at du får kontakt med andre med barn på akkurat samme alder ifht barselgruppe osv. Da er det jo kjekt å bo i nærheten av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Ja, du kan velge helsestasjon på lik linje som du velger fastelege
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Typisk at noen skriver at helsevesenet foretrekker det ene fremfor det andre. HI spurte hva som var lov. Det er ikke sikkert at HI er så interessert i en j... barselgruppe engang.
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Eg kunne ikkje velge sjølv i alle fall. Eg tenkte som deg at det var lettere å ta den "i byen" som var nærmare jobb og nærmare der eg plar vere til dagleg. Eg troppa opp dit i beste tro og fekk beskjed om at neida. Du må gå dit du er folkeregistert. Folkeregistert tenkte eg? Nesten 40 mil unna. (Jobber i Oslo, bur i Askim, folkeregistert i Kristiansand). Eg forklarte det og fekk då nummer til Jordmor i Askim. Eg gjekk dit i dag og neida. Ikkje fekk eg lov til å gå der heller. Eg måtte gå til fastlegen min. Som då bringer meg tilbake til Oslo og Universitetet på Blindern. Men sidan eg ikkje er student lenger kan eg jo ikkje ha fastlege hos studenthelsetjenesten. Og eg er attende i Askim til eit legekontor eg ikkje får fatt i. So min erfaring er at ein ikkje kan velge helsestasjon i det heile tatt. Men at ein må gå til fastlegen sin. Og ikkje ein lege eller jordmor eller helsesøster som er spesialister på gravide kvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå