Susanna :)) Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Kjære Mayla! Jeg vil bare takke deg igjen for at du tok initiativ til dette! Jeg flytter inn nu med en gang! Tenk, jeg har bursdag i dag; så takk for en utrolig flott bursdagsgave! Ellers håper jeg at du og spiren din har det kjempefint! Klem fra
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Hei på deg ) Bare hyggelig, selv om det var alle som skrev under som gjorde jobben! Gratulerer så mye med dagen, ha en kjempe fin bursdag!!!!!!!! Jeg og Peanut har det bare bra, vi har vært på ul denne uken og h*n var såååååå søt. Hvordan går det med deg? Hvor langt har du kommet i løypa?? Klemmer
Susanna :)) Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2007 Hei igjen! Jo jo, det var vi som skrev under, men det var jo ditt forslag! Er 8+4 i dag, har også vært på UL denne uka. Jeg har en nydelig, perfekt spire i magen med bankende hjerte + en bitteliten spire nesten uten fostersekk men med hjerteaktivitet. Det var stor forskjell på de to............ Så vi må bare vente i 3 uker til...............Legen sier at det kan gå begge veier...............så enten utvikler den bittelille spiren seg eller takker for seg......... Så det var både en fantastisk og en rar UL-opplevelse.......... Du har termin i juli, hvis jeg husker rett? Går du både hos jordmor og fastlege på kontroll? Klem
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Titten tei ) Så hyggelig å høre at alt var bra med den ene, og så trist med den andre! Vi får da inderlig håpe dette retter seg, og at du kan bli mor til nydelige tvillinger!!! Men syns det var lenge å vente i 3 uker - da hadde jeg blitt gal for lenge siden. På min siste ul før jul så de ikke hjerteaktivitet, og jeg forlangte da at de skulle hente et annet apparat. Måtte kle på meg, fly ned på nytt rom lenger ned i gangen, av med klær, ny ul - og hjertet slo som bare det, og den turnet rundt ) Så var det på med klær og tilbake *surr*! Hadde aldri i verden klart å vente, må vite med en gang... Jepp, har terin 16. juli, men ser ut til at den blir flyttet til 30, 31 juli eller 1. august. Ul viste et foster som var 2 uker mindre enn først antatt. Jeg går både til fastlege, jordmor (første time 22. jan), adi-pol på Riksen, ul`er osv. Så skal ikke klage på oppfølgingen!!!!!! Hvis du ikke vet det, så er adi pol for overvektig gravide, eller de med risikosvangerskap. Der blir man fulgt opp med ul, jordmor, lege, blodprøver, glukosebelastning, ernæringsfysiolog osv. Bra tilbud! Når har du termin? Og hva slags oppfølging får du??? Jeg utnytter helsevesenet maks, har lært meg til det etter 10 år som "klippe-kort" pasient på Riksen. Jo, jeg får oxo ekstra oppfølging på Riksen fordi jeg har et pacemaker-implantat i ryggen ifbm med en nerveskade. Etterhvert som trykket øker på mage/rygg, er de redd for at dette skal flytte på seg. Har derfor måtte skrudd det av, noe som medfører flere problemer for meg. Eneste kirurgen som kan sjekke dette, og som har utstyret, er på Riksen! Så meg får de ikke sendt noen andre steder fordi de har full fødeavd ;o) Oi, dette ble langt dette, men håper du skjønner hva jeg mener! Nattaklemmer fra
Susanna :)) Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2007 Heia! Ja, 3 uker er jo en eeeeeeeevighet..........og det er egentlig 3 og en halv uke til neste UL.........sukk....... Må bare være tålmodig, min lille spire må få litt tid på seg............. Så flott at du insisterte på å få ordentlig undersøkelse! Du er tøff, du! Jeg ville nok ikke kommet på tanken engang! Var ikke klar over at det var forskjell på sånne apparater! Flott at du får så bra oppfølging, kjempebra! Er du sykemeldt? Jeg tenker på den avskrudde pacemakeren i ryggen; kanskje du må ta det helt med ro? Jeg har termin 15.august, tror jeg. Hadde egguttak 20.november. Jeg har også planer om å "utnytte" helsevesenet maks, hehe........... Skal ta kontakt med jordmor neste uke + går jeg da til min gyn. Skal ringe til fastlegen min også. Så får vi se. Ha en kjempefin lørdagskveld! Klem fra
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Tuddelu ) Har hatt venninnekveld i dag, så dette ble jo sene natta...*gjesp*. Men innom bim før senga, det er viktig ;o) Ja det er en liten evighet, men skjønner tanken bak ifht voksing o.l. Vi får håpe all bekymring og venting gir grunn til stor glede!!! Visste fra før at det kunne være forskjell, og kom bare på det. Vet om andre i samme sit som har måttet vente leeeenge, og det var ihvertfall ikke aktuelt rett før jul... Jeg går på attføringstiltak/omskolering, så kan ikke sykemelde meg uten å miste penger. Det har jeg ikke råd til! Men skal i et møte på mandag, så får vi se. Får ikke gjort noen ting, og gidder ikke å kaste bort et år på tull - da kan jeg heller jobbe istedenfor å studere... Pacemakeren har ingen betydning sånn sett, utenom at den medfører en del plager i hverdagen når den ikke funker. Hvor mange ivf forsøk har du hatt? Hvilket sykehus? Bodde ikke du i Bodø...? Mener å ha lest det et sted... Klemmer
Susanna :)) Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2007 Hei og hå! Å, venninekveld! Sukk....... Det er en stund siden sist at jeg har sett mine venner, har vært så kvalm i flere uker og da orker man ingenting............(Unntatt 3 skjønne kvalmfrie dager i helga.) Vet du hva? Jeg har bestilt en ekstra UL! Klarer ikke å vente...... Nu på mandag skal jeg dit; det koster 300 kroner, men jeg MÅ bare ta en titt, du forstår det vel............. Dette er vårt 5. forsøk; har prøvd 4 ganger i Trondheim på Medicus og sist var vi i Falun i Sverige. Ble gravid med 5-dagersodling. Ja, vi bor i Bodø, og trives kjempegodt! Har ikke sett sola på mange uker nå, begynner å savne den.... Jeg kommer opprinnelig fra Ungarn men har bodd i Norge lenge.....siden 1991. Skulle bare være her i et år........... Hvor mange ivf har du hatt? Oh hvor? Hvordan gikk det på møtet på mandag? Klemmer
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Tuddelu ) Er en stund siden sist her oxo, men var veldig ålreit ) Ingen forstår det med ul bedre, det er jo så spennende!!!!!!!!!! Vi måtte inn til en ekstra sjekk forrige uke, pga blødninger, men alt var i orden. Det var SÅ rart åå se denne lille babyen med øyne, nese og munn ligge inne i magen min - helt fantastisk ) Hørt mye positivt om odling; Vet Snøfilla vurderte det, så får håpe det hjelper henne oxo. Vi har kun brukt Riksen vi da, ettersom jeg er pasient på andre avd der fra før. Veldig greit å ha alt på ett sted! Har hatt 1 aih og 1 icsi, men dette har vi klart på egenhånd ) Hørtes kjedelig ut uten sol, men så får dere jo igjen til sommeren med sol døgner rundt. Er glad for at vi har dager og netter sånn som vi har. Møtet på mandag? skulle jeg i møte....hmmmm - har minne som en gullfisk om dagen! Å jo ja, det møtet. Det gikk både og, men er i ferd med å finne ut av det ihvertfall. Natta )
Susanna :)) Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2007 Hei og hå! Nå har jeg ikke vært her på 2 dager; har vært veeeeldig kvalm. Nu går det litt bedre. Spiser hele tiden for å holde kvalmen borte, til og med på natta. Så bra å høre at alt er i orden etter blødningen! Kunne dere se babyens øyne, nese og munn? Jøss! Allerede? Det er fantastisk at dere klarte å bli gravide på egenhånd; jeg elsker sånne solskinnhistorier! Nå skal jeg gå løs på noe i kjøleskapet......hehe......... Ha en fin lørdagskveld! Vi snakkes!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Heisann ) Hvor langt er du på vei? Jeg var VELDIG kvalm fra uke 6 tom uke 9, men etter det har det vært veldig bra. Bare å spise - ingefær er kjempe!!! Man kunne se ansiktet ja, men så lå babyen med ansiktet rett i mot oss oxo, så man kunne skimte flere kroppsdeler o.l ) Jeg har oxo vært dårlig i et par dager, så i morgen tenkte jeg på å oppsøke legevakta. Våknet i går morges med kramper i leggene, og etter det har de vært tunge, hovne og ømme. Blir verre for hver time, og i tillegg så klør det noe grusomt. Når det blir som verst merker jeg at jeg stresser, og blir svimmel... Greit å sjekke ut! Huff, alltid noe å klage over... Ha en fin helg!
Susanna :)) Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2007 Hei Mayla! Hvordan går det? Har du vært på legevakta? Jeg håper du har det bedre nå....... Jeg har lest en plass at hvis man plages med ømme, hovne bein det kan være lurt å sitte med bena høyt. + Bruke støttestrømper og hvile mye. Det hørtes forferdelig ut med kramper og at det ble verre for hver time. Du kan sikkert massere bena forsiktig mot hjerte. Jeg er 9+6 i dag, har gått en lang tur i det fantastiske vinterværet vi har her nu. Snø og ingen vind! Det var deilig, hjelper litt mot kvalme. Jeg tygger ingefærrot hele tiden.....sukk.......Kvalmen må jo gi seg en dag! Vi snakkes!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Hei igjen, Var på legevakta i natt. Det ble bare verre og verre, så tilslutt ringte jeg, og de ville at jeg skulle komme med en gang. Skulle sjekke meg for svangerskapsforgiftning og blodpropp i beina. Heldigvis var det hverken eller, men har urinveisinfeksjon, og beina var forverret pga leddsykdommen. Skulle ta kontakt med Riksen, og se hva de sa... Hørtes deilig ut, her er det så glatt at det er nesten håpløst å bevege seg utendørs... Får håpe du snart blir bedre!!! God bedring )
Susanna :)) Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. januar 2007 Heia Oi, urinveisinfeksjon...........Bra at de tok deg inn med en gang......... Det skulle bare mangle.......Det hørtes alvorlig ut...... Jeg håper du blir frisk snart! Jeg tror tranebær og tranebærjuice er bra for urinveisinfeksjon. God bedring til deg også!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 Titten tei ) Har snakket med Riksen i dag, så skal dit på onsdag. Er til vanlig pasient på urologisk avd pga kronisk sykdom, så får lett UVI. Nå skal de dyrke en prøve for å se hvor alvorlig det er, oxo får jeg forhåpentligvis medisiner etter det... Skal ikke være enkelt!!! Hvordan går det med kvalmen??? Håper du snart får det bedre, husker dessverre altfor godt hvordan det var. Jeg har endelig begynt å få igjen appetitten, etter vekttap på 9,5 kg, så nå får vi håpe det kryper oppover! Rart med det; det skjer noe fra dag til dag når man er gravid ) Natta!
Susanna :)) Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2007 Heia! Guri meg, du har hatt så mye plager! Vekttap på 9,5 kilo? Det var grusomt mye! Håper du har fått hjelp i dag; urinveisinfeksjon er ikke noe gøy å ha! Er kjempelei av kvalmen, jeg...........Og er lei av at jeg er ikke meg selv på grunn av det....... Vi snakkes!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Tuddelu ) Da var prøvene ihvertfall levert, så får jeg svar på fredag ang medisiner ol. Håper de finner noe som kan hjelpe! Fikk kjeft av ernæringsfysiolog for vekten, skal tilbake på kontroll om 14 dager. Så nå skal jeg til jordmor den 21, fastelege den 24 og Riksen den 31. Hjelpes meg, skulle tro man skulle dø!!! Noen ganger har jeg oxo følt meg som en zombie, man lever i sin egen verden fordi man er så sliten hele tiden. Skal krysse fingrene for at det snart går over ) Du får det vel ekstra sterkt som skal ha to så... Natta )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå