Gå til innhold

hvor lenge er man vanligvis på sykehuset?

2 gutter og 1 jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om alt går som det skal og alt er normalt, hvor lenge er man da vanligvis innlagt på sykehuset? Dette er første gang jeg skal ha en baby, og pluttselig gikk d opp for meg hvor totalt uforberedt jeg er på hele greia. Jeg må vist kanskje begynne å forberede meg litt...kommer jo nærmere dag for dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det er vanlig å reise hjem den 3. dagen, og da regnes dagen du føder som den 0. dagen. Du kan også reise tidligere om alt er bra med deg og barnet, men melka begynner sjelden å komme noe særlig før den tid, og det er greit å se at ammingen går greit og at babyen snur/stabiliseres i vekt før dere reiser =) Det vil også bli oppdaget evt. gulsott hos baby innen den tid, så slipper du å bekymre deg for det =)

Håper det hjalp litt, lykke til =)

Er rundt 8 mnd igjen til min første skal ut enda, men har jobbet på barselavd. så er litt forbredet på hva som skjer der i alle fall =)

Skrevet

takk! :) kjempefint å få svar. Jeg veit at mange av de tingene jeg lurer på er teite, men jeg er ikke redd for å spørre om ting, selv om de er dumme! :) Flere spørsmål kommer nok etterhvert! Min lille spire er ventet om 16 uker forresten.

Skrevet

På mange barselavdelingar får ein jo ofte vere ein dag ekstra viss ein føler at ein treng det. Det plar stå på heimesida til fødeavdelinga di kor lang gjennomsnittsliggetida er. Trur 4 dagar er ganske vanlig for førstegangsmødre, og det stemmer jo bra med det svaret som står over her (eg har ikkje jobba på barsel, så du veit betre enn meg!)

Skrevet

Stemmer det, er ikke noe problem å få være litt lengre hvis du ønsker eller trenger det! De fleste barselavdelinger i dag er tilrettelagt slik at du får bestemme veldig mye selv, har babyen sammen med deg både natt og dag som hovedregel - og du får hjelp, veiledning og avlastning etter som det du ønsker og trenger!

Barselavdelinger er et fantastisk koselig sted å være, så bare gled deg!

Lykke til, ikke så alt for lenge igjen å vente for deg da =)

Skrevet

Leste i BT i går at på KK i Bergen har de fremmet forslag om 1 døgn liggetid. Det kan og bli aktuelt å sende friske fødende hjem etter 6 timer. :o Vet at dette ikke var en oppløftende melding, forhåpentligvis er dere ikke fra Bergen, men jeg er i alle fall livredd for å bli sparket ut etter 1 døgn (i beste fall). Ammehjelpen og fødselsangst kursene legges også ned. Helt utrolig at det går an!!

Skrevet

gleder meg til den lille melder sin ankomst ja. Og haaper jeg faar masse hjelp, for dette er veldig nytt for meg. :) Skal ta vare paa dette lille livet og vil jo gjoere ting riktig for han.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det blir det nok ikke noe av..de har en tendens til å blåse opp(i media) kuttene på populære tilbud slik at de ikke må kutte i budsjettet. Men oftest så finner de andre steder å hente pengene fra når det først gjelder!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...