månefuglen og lille thea Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Når er ammingen "vel etablert"? Tenker da på å pumpe mm og gi på flaske. Har vært veldig sår på brystvortene, men dette har gått nesten helt over. Går ca 2-3 timer mellom hver gang hun ber om mat. Hun er i dag 17 dager gammel.
månefuglen og lille thea Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2007 glemte å si at jeg vil jo ikke at hun skal bli forvirret og ikke ta puppen etterpå. Hun fikk smokk når hun var 4 dager gammel.
Hoppetussa Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg vil anbefale deg å vente i to-tre uker til. Det er helt vanlig å bli sår på brystvortene i den første ammeperioden. Når det går såpass lang tid mellom hver amming får jo brystvortene dine tid til å "hvile" litt. Det vil nok snart gå over. Det hjelper å lufte puppene, klem ut litt mm og la det tørke(men ikke gni det utover pga fare for infeksjoner). Ikke så lett når det ramler inn med besøk, men hvis du har mulighet, la de henge ute i 5-10 min. Da kan du kose litt med babyen din etter amming, så går tida fort! Ellers får du kjøpt ei salve mot såre brystvorter på apoteket, nå husker jeg ikke hva den heter, men det vet de når du spør. Sugeforvirring kan også oppstå hos noen barn ETTER at ammingen er godt etablert, ha det i minnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå