Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vi står på venteliste for IVF på Ullevål - det sies at vi skal få et forsøk før sommeren (07). Jeg sliter med å treffe hyggelige mennesker på telefonen, og lurer da naturligvis på hvordan dere som evt har gjort IVF på Ullevål har opplevd det? Vi vurderer å ta et privat forsøk innen den tid - da vi snart ikke orker å vente lenger. Erfaringer fra privat vs. offentlig?

Takker....

:)

Fortsetter under...

Jeg har veldig gode erfaringer fra Ullevål!

-sant nok, ikke verdens hyggeligste dame på telefonen, men hun er mye hyggeligere ved besøk på klinikken!

Våre opplevelser ved Ullevål er medet gode, vi har blitt møtt på en varm måte, og følelsen av at de bryr seg om oss. Vi har stort sett forholdt oss til en lege, og hun har virkelig tatt seg bryet med då helpe oss (hadde noen problemer med pers.kontoret hos arbeidsgiver, og jammen meg ringte hun sporenstreks og fikk rydda opp i det!)

-er det noe negativt jeg vil trekke fram ved Ullevål? tja, det må være det fysiske miljøet, trangt og slitt, men det er jo ikke det viktigste da!

De kan i allefall helt sikkert få det til, for i min mage ligger en sprellemann/dame og venter på å komme ut i verden i mars, og mrakelet er laget på Ullevål!

Har ingen erfaringer fra det private i forbindelse med ivf.

Lykke til!

Hilsen fra

Hei Tjorven

Gratulerer med den lille i magen :)

Takk for ditt svar :) Godt å høre om gode erfaringer fra Ullevål. Jeg har nok bare laget meg noen følelser og tanker rundt det, i og med at hun på telefonen er så utorlig avvisende og ufin.

Gleder meg stort til å komme i gang - enten det blir privat eller på Ullevål.

Lykke til videre, Tjorven.

Hilsen

Hei!

Jeg er gravid med tvillinger etter behandling ved Ullevål. Jeg ble også veldig skuffa over hun jeg møtte på tlf. En er jo veldig usikker og alt er nytt, så å møte noen hyggelige folk ved første kontakt er viktig. Men det er faktisk bare oversykepleieren som er sånn. Alle andre der er kjempehyggelige.

Hvis jeg skal trekke fram noe negativt så er det dårlig info. Men jeg var ikke den som spurte så mye selv. Kanskje lurt å skrive ned ting hvis du lurer på noe, så du ikke glemmer det når du er der.

Masse lykke til!!

Hei MalinL

Gratulerer med tvillingene i magen :)

Hyggelig å høre om positive erfaringer. Ja, det er sikkert bare det at hun ene er så sur og lite imøtekommende. Det er jo nettopp det at "hele livet vårt" dreier seg rundt dette om dagen - da er det veldig frustrerende å treffe på et menneske som virker som ikke bryr seg et dugg...

Takk for at du delte dine ord med meg :-)

Kan jeg spørre om du slet med endometriose siden dere fikk hjelp? det er nemlig vårt problem....

På forhånd, takk.

Takk for det!

Husker jeg ble veldig nedfor etter første tlf jeg hadde med Ullevål. Men er heldigvis ikke alltid hun som tar tlf. Og hun er faktisk litt bedre live.

Vi hadde "bare" problemer med dårlige svømmere. Så jeg ble gravid på første forsøk. Men mistet etter 10 uker. Hadde fryseforsøk i oktober. Vi hadde 2 egg på frys. Begge ble tina, pga at det ene ikke var helt optimalt. De satte inn begge. Selv om vi faktisk hadde blitt enig om ett på ultralyden på forhånd. De er egentlig litt strenge på å sette inn 2. Men det var en annen lege på innsettingsdagen som tydeligvis ikke var så streng på det. Er kjempeglad for det nå :) Gleder meg veldig til å få tvillinger, selv om jeg vet det kommer til å bli stritt innimellom.

Bare spør hvis det er mer du lurer på. Er innom her med jevne mellomrom. Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...