Gå til innhold

Fødsel uten at hode er festet?

Anbefalte innlegg

Vet noen om hode må være festet for at fødselen kan starte?? Må det liksom skje først? Eller kan det bare starte plutselig uten noe som helst slags for varsel??

Jeg har ikke hatt noe særlig med kynnerer...bare sånn skikkelig en kveld(trudde jeg skulle føde den kvelden da men..), hodet har ikke festet seg og jeg føler meg helt i fin form. Betyr det at det er lenge igjen eller betyr det ingenting??

Jeg føler meg liksom ikke føde klar i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7659994-f%C3%B8dsel-uten-at-hode-er-festet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er litt usikker på det der..

Tror og mener at hodet skal være festet, da er jo baby helt nede i bekkenet og har gjort seg klar til å komme ut.. Så mest logisk sett så bør hodet være festet.. Men det kan jo feste deg like rett før fødsel, f.eks i kveld, og du føder i morgen... :)

Elles så er det jo også sagt at om vannet går, og hodet ikke er festet, må man legge seg ned, da lille kan surre navlestreng rundt halsen. . Skummelt, men viktig å vite at du må legge deg ned og ringe føden..

Så du kan føde uten at hodet er festet, viktig å huske på det med vannet og å ligge..

Men skal fødselsforløpet starte med veer eller blødn er hodet mest vanlig festet..

Mulig dette kan gi deg svar på ditt spm, håper det hjalp :)

Lykke til :)

Hodet trenger ikke nødvendigvis være festet for at fødselen skal starte - for mange annengangs fester ikke hodet seg før man er under fødsel. Jeg er 38+3 i dag og på kontroll i går var hodet fortsatt ikke festet (er annengangs). Noen jordmødre mener man skal legge seg ned og ringe føden dersom vannet går og hodet ikke er festet - dette for at navlestrengen ikke skal komme i klem. Jeg spurte jordmor på sykehuset om det i går og hun sa at jeg ikke trengte å bekymre meg for det...

Hei..

Hode trenger ikke være festet før fødselen starter.. Når jeg fikk min nr.2 så var d ikke festet, vannet gikk kl 06.30 og d bar avsted til sykehuset...hadde da en åpning på bare 2cm og gutten var ute av magen 08.15..så d gikk rimelig fort..

Håper på en like kjapp fødsel denne gang... :o)

Takk for alle svar...greit å vite..mye man ikke vet når man er førstegangs! Det er vel bare å følge strømmen liksom...hehe...gjør som kroppen min vil, hvis den vil noe snart. Har liksom trpen på at den fikser dette og jeg bare får henge på som best jeg kan!

Har lurt litt på det samme som deg Tirilill. Hodet er ikke festet hos meg heller, bar 9 dager til termin nå. Jeg har heller ikke visst om dette med å ligge hvis vannet går og hodet ikke er festet. Det var greit å vite om. Så blir spørsmålet hvordan få meg ned trappene fra leiligheten i horisontal stilling....Men får ta det problemet når og HVIS det oppstår.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...