Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Gutten min ligger i seteleie (er i 36. uke) og skal til vurdering for snuing i uke 38, han har da ca 10 dager på å snu seg selv, hvis ikke blir det vel snuing! Men etter å ha lest masse om dette, bl.a. på en annen tråd lenger ned og andre plasser på bim og på nett så er jeg slettes ikke sikker på om jeg ønsker snuing!! Kan jeg velge dette selv?
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Hvorfor har du betenkeligheter med dette? Litt ømmt er det, men det går kjempe fort over=) Tenk om du heller skal føde i sete (om barnet er under 4kg og bekkenet ditt er stort nok) eller keisersnitt (hvor du ikke kommer deg så fort som med en normal fødsel pluss sår og sting mas)? Er ikke noe å bekymre seg for, forstår at du er urolig, var det e oxo, men er ikke noe å bekymre seg for=)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Huff, egentlig hadde jeg ikke betenkligheter annet enn at det så brutalt ut! Men jeg fant ut i går at jeg skulle ikke komme uforberedt til ultralyden i uke 38 og dermed begynte jeg å lese... Det jeg har funnet ut til nå er at det er ekstremt liten sjanse for at snuingen er vellykket, det er stressende for mor og barn, jeg kan ende opp med hasteks pga komplikasjoner under snuingen (synes det sier litt), flere sykehus, bl.a. i Bergen har sluttet med dette og vil heller at den fødende skal føde i seteleie, dette er da delvis begunnet med at det er en "ubehagelig affære"... Jeg tolker det da som at det er tryggere å føde i seteleie enn å snu babyen! Selv om jeg selvsagt ikke ønsker meg noen seteleie fødsel! Vil aller helst at han skal snu seg selv, men om ikke dette skulle skje så er jeg jammen ikke sikker på om snuing frister.. Men de kan vel kanskje tvinge meg? Jeg har vel kanskje ikke mye valg?
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Tror nok ikke de tvinger deg, snakket med overlegen på føden og ho presenterte de ulike valga for meg, og forklarte n øye hva risikoene var. Ja, en vending kan stresse babyen.. men de følger deg nøye opp etter vendingen. Vi fikk ikke dra hjem fra sykehuset før det hadde gått 3timer. De sjekker at babyen ligger godt nede i bekkenet før du får dra hjem, derfor snur de ikke babyen helt før på slutten. Prat med de på sykehuset du=)de forstår situasjonen din.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Tusen takk for gode råd og ord, alltid kjempegreit å høre om andres erfaringer! Jeg får nok bare prate med dem så ordner det seg nok til slutt! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå