Gå til innhold

PERSONA-monitoren (prevensjonsmiddel/eller klar for å blir gravid-middel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Er det noen som bruker persona her inne??

Jeg har brukt den denne måneden og er på dag 19 i dag.

Er så utrolig fornøyd og skjønner ikke hvorfor ikke flere her inne bruker den!! Istedenfor å styre med masse el-tester osv. Dette er jo så enkelt!

Dette er jo både for de som vil bruke den som prevensjon og de som vil bli gravid. Eggløsningstegnet lyste mot meg på dag 14 og 15, var hoppende glad og nå håper jeg det har klaffet!!! =)

Noen som har noen erfaringer med persona??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, så innteresant ut... :-) Har ikke sett den før jeg. Man må kjøpe det på apotek eller?

Skrevet

Ja det er helt genialt.

Jeg har måttet vente et helt år med å begynne med den pga. rare sykluser, men nå er jeg i gang og det fungerer veldig bra.

Den fungerer sånn at man tar en tisseprøve (samme som å ta en graviditetstest) så får man beskjed via:

Grønt lys = du kan ha sex uten fare for å bli gravid

Rødt lys = Hvis du ønsker å bli gravid så er det stor fare for at du blir det, dersom du har sex nå eller hvis du ikke ønsker å bli gravid: hopp over pga stor sjanse for å bli gravid

Gult lys = Test (ta tisseprøve)

Det fungerer kjempe bra. Også er det jo helt genialt at man får beksjed når man har eggløsning! Det funka første måneden på meg og jeg kontrolerte det ved å ta en el test og det stemte!! (det er de samme som lager clearblue) Men jeg tror ikke man får kjøpt den på apotek. Jeg kjøpte den via nettsiden deres. Men testpinnene kjøper du på apoteket. Det er jo et helt hormonfritt alternativ, men som med alt mulig annet så er det selvfølgelig ikke 100% sikkert dersom man vil bruke den for å unngå å bli gravid. Tror den er 94% sikker.. (legen min anbefalte den dersom det ikke var noen krise om jeg skulle bli gravid, og det er det jo ikke akkurat, det er jo akkurat det jeg vil!!) Men så lenge man føler maskinen nøye, skal det ikke være noe problem..

Sjekk ut: http://www.persona.info/no/

Der kan du lese om den =) Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd..

(Burde fått penger for denne infoen/ hehe reklamen her )

Skrevet

Hei!!

Jeg har brukt Persona, men ikke apparatet! Må bare være litt obs på å gjøre det riktig.. Tror jeg leste noe om det på pernille.info

Kom aldri så langt som at jeg kjøpte monitoren.. Men nå skal jeg begynne med eltesting igjen, så bør jo kanskje trå til med hele pakka..

Testpinnene kjøpte jeg gjennom billige-teste.dk, vet ikke hvor du kjøpte monitoren??

Skrevet

Jeg bruker Persona test pinnene som EL test, men ikke monitoren, da jeg ikke har stable sykluser, men hadde jeg hatt stabile sykluser hadde jeg nok brukt monitoren også - helt enig at det er genialt!!

Tror jeg forresten har svart deg inne på PCO forumet også!

Skrevet

Hei!

Å ja, trodde ikke det gikk å bare kjøpe testpinnene..

Jeg kjøpte monitoren på nettsiden deres: http://www.persona.info/no/

Tror den kostet 660,- og det syns jeg er en grei pris, for det går fort litt kroner til el tester og det er ikke billig! Jeg kommer til å bruke denne etter at jeg har blitt gravid også, ettersom jeg har PCOS og helst vil bruke et hormonfritt prevensjonsmiddel.. Også er det en veldig grei ting å bruke for å holde orden på syklusen.. =)

så jeg anbefaler deg å gå for hele pakka =)

Skrevet

Jo da, jeg var akkurat innom siden nå, de selger den fortsatt =)

Skrevet

Sorry ja, det stod at man ikke fikk kjøpt den i norge lenger.

Men det var visst noe med produktutviklingen. Så da er det sikkert bare å følge med for da kommer det sikkert en nyerer og oppdatert versjon =)

Skrevet

Gjør de?? :D

Da vil de ikke selge til meg...;) ellers må jeg studere litt nøyere, etter å ha spist;) Kanskje blodsukkeret og graviditeten (ha ha) lurer meg;)

Skrevet

Jeg ser heller ingen steder der de selger mmonitor - bare testpinner...! Kanskje vi begge burde sjekke øynene.. ;-)

Skrevet

Jammen om jeg veit;)

Som ansatt på barneskole burde jeg da klare å lese, men... ;)

Skrevet

Hei igjen!

Det var helt klart jeg som så feil, sorry!!

Men jeg fant ut noe annet, du kan bestille via sverige. Jeg bestilte via norge men fikk den fra sverige.

Så hvis du gjør følgende:

1 går inn på www.unipath.no

2 Velg fra lista: consumer daignostics

3 Velg persona

4 Så står det: for more information, please visit our Persona website

5 Klikk deg inn på den

6 Der det står UK ved siden av et flagg, velger du sverige (istedenfor norge)

7 Velg kjøp persona

Da skal det gå bra! Håper dette hjalp!

Lykke til =)

Skrevet

Tusen hjertelig takk:)

Da er jeg klar for å bestille:)

Skrevet

Hehe bare hyggelig! =)

Du får holde meg oppdatert da!! =)

Og lykke til

Skrevet

Det skal jeg gjøre:)

Den er bestilt nå, så da får vi se!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...