Gå til innhold

skal på samtale med evt andre par 31 jan..hvor lene etterpå starter man opp?

Anbefalte innlegg

noen som kan hjelpe? er blitt satt opp til ivf..men er ikke der rart i og med alt er bra med meg? må hans sædkvalitet være på topp i og med vi ikke får inseminasjon??

synes det er rart vi fikk rett på ivf...men er så usikkker om jeg vil startepå dette nå for mannen skal ta en brokk operasjon og det ksan være en mulig årsak for oss...han tar den 11 jan og så er vel cellene hans fiine igjen 3 mnd etterpå... noen råd?

Fortsetter under...

Dere kan jo vente ca. 70 dager etter operasjonen hans og teste sæden på nytt, det er alltid lov til å utsette et forsøk. Vi skulle egentlig hatt 1. forsøk i januar i fjor, men ventet til april fordi jeg ikke var "psykisk" klar.

Synes dere skal møte til samtalen 31. jan. og så ta det derfra - lykke til!

:-)

Vi gikk også direkte på ivf, og vi er såkalt uforklarlig barnløse. Det vanlige er da å prøve aih først. I dag er jeg lykkelig gravid *helt ubeskrivelig!!*

Da vi var på forsamtale (i haugesund), fikk alle beskjed om å ringe inn neste mens. Jeg fikk mensen den dagen faktisk, og begynte på spray på dag 19. Etter det har det gått slag i slag, og jeg er blitt gravid. Det føles uvirkelig og jeg er evig takknemlig for hjelpen jeg fikk på sykehuset.

Lykke til. Jeg kan ikke hjelpe deg med råd vedr. ivf-forsøk. Jeg var utrolig heldig og slapp alt som heter bivirkninger. Men det varierer jo litt fra person til person. Du skal se det går veien.

stor klem

takk for svar begge to!!!! men aih er ikke det inseminering?? eller tar jeg feil? for det er vel ike så mye hormoner og slikt i forhold til ivf? ved aih finner de de beste sædcellene ja? han skal vel ta prøve den dagen vi er der så er spent på den, så kanskje jeg prøver et førsøk? har det noe å si på fosteret dersom mannen har nedsatt kvalitet?? tenker på arvestoff og sånn...? i forhold til 100 prosent supersæd!!?

Arvestoffene har ikke noe å si ved AIH (inseminering), men man er ikke garantert et friskt barn bare fordi sæden er preparert. De kan ikke se på en sædcelle om den er riktig "skrudd sammen" når det gjelder genetisk sammensetting eller ikke.

En kromosomtest kan avdekke noe av dette, men det er bare ved ICSI det er vanlig å ta denne.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...