Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en jente født i uke 28+1. Hun er nå snart ett år ukorrigert. Har ikke hatt noen spesielle problemer etter fødselen, bortsett fra at hun naturligvis var liten:)

Det jeg lurer på er om det er noen andre som har premature barn som står på tærne? Datteren min går ikke selv ennå, men drar seg opp på to og står når jeg holder henne i hendene eller støtter henne litt. Og når hun står, så står hun altså på tærne. Noen ganger klarer hun å senke seg ned på hele foten. Jeg vet ikke om dette er noe å bekymre seg for, men jeg blir selvfølgelig veldig nervøs allikevel.. Går til fysioterapeut, men syns ikke jeg fikk noe godt svar der. Er det noen av dere som kan gi meg svar?? Eller som har erfart noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er bare 3mnd og går ikke enda men på sykehuset sa dem at premature barn kunne begynne å gå på tærne pga at det har blitt tatt så mye blodprøver i hælen....

Skrevet

Heia, jeg har en jente som er født i uke 27+6, hun ble født i slutten av januar-06 og er strax 1år. Vi har heller ikke hatt de store problemene. Min jenet er ca på 8-9mnd stadiet, men har ikkestartet å reise seg opp etter ting ennå, men når jeg holder henne og hun står på beina, noe hun just har begynnt med, står hun på tærne slik som du beskriver.

Har ikke tat så mange hælprøver av henne, så tror ikke det er det det kommer av hos oss.

Vi går også til fysio, og hun bemerket det sist gang vi var hos henne. Jeg bekymrer meg ikke så veldig, hun utvikler seg jo fint ellers og tror dette vil gå seg til(bokstavlig talt)

Ellers er det jo mange fullbårne unger som også går på tærne:-)

Skrevet

Jenta mi er født uke 34. Hun stod på tærne fra hun reiste seg opp, og gikk mye på tærne fra 11 mnd.. Dette har endret seg. Hun er nå 3 år og går normalt.

Jeg o min søster vet jeg gikk på tærne til vi var 8-9 år gamle, samt har jeg ei søster på 14 som fremdeles går på tærne. Tror dette er ganske normalt..

Skrevet

Gutten min sto på tærne og gikk og sprang på tærne lenge. Kan fortsatt gå på tærne enda hvis han "glemmer " seg. Tror det er en liten uvane han har(er 3 år nå). Vurderte lenge om å ta det opp med fysioterapauten, men så det litt an og det har ordnet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...