Gå til innhold

hva hadde dere gjort om mannen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hadde dere gjort om mannen deres var slem med dere under svangerskapet? stikker fra alt ansvar, han har 2 barn med meg og venter sitt tredje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm.... Det spørs jo litt på hva "slem" betyr.... Stikke fra ansvar.... Det er jo en sånn manneting ofte, så det er litt vanskelig å si når man ikke vet hvor "alvorlig" det er........

Skrevet

Ja da hadde jeg sørget for at han hadde reist, og blitt borte. Ville ikke hatt han mer.

Ikke noe de kan gjøre for å rette opp om de gir f... når man er gravid med deres barn.

Skrevet

Hevet han ut eller flytta selv! Uten tvil!

Skrevet

slår, ike bryr seg om ungene han har, og ødelegger det psykiske. er så vanvittig glad i han, men noe sier meg at jeg skal reise fra han men innerst inne vil jeg at vi skal ha det bra.

Skrevet

ikke så enkelt å bare reise med to små barn. åsså har jeg 2 mnd igjen til neste. jeg er så aleine nå. skal ikke sitte å synes synd på meg selv for jeg veit jeg kan gjøre noe med det. litt ambivalente følelser her nå.

Skrevet

Slår han så bør du etter min mening enten flytte eller kaste han ut. En mann som slår har du faktisk ikke behov for, og du vet ALDRI når det ikke er deg han slår lenger, men barna!!!!

Hadde sambo lagt hand på meg hadde det vert rett ut med en gang, uten å stusse!!! Slik skal det ikke være enkelt og greit!!! Har en venninne som blir slått av mannen sin, han lover bot og bedring hver gang, og hun tror ham, helt til neste gang også er det på'n igjne. Syns synd i barn som lever i slike hjem. Min venninnes datter er "bare" to år, men har allerede sett pappen sin slå mamma og det er helt feil !!!!!!!

Skrevet

hadde nok kastet ham ut å aldri snakket med han igjen..en mann som slår er ikke noe å samle på..

det er nok vanskelig for deg å tenke deg til at du skal hive han ut,men innerst inne vet du at du ikke kan ha det sånn..ingen fortjener å ha det sånn med noen!!

tenk på barna...

Skrevet

ja jeg veit det er feil at barn bor under sånne omstendigheter, men når jeg er så glad i han som jeg er er det ikke lett å bare fordufte. vil at ting skal være bra. å han også lover meg at ting skal bli bra.

Skrevet

Hadde mannen min slått meg, hadde jeg nok tatt med meg barna mine og gått.. Ikke noe tvil der..

Sender deg en trøsteklem..

Skrevet

Skjønner det ikke er lett å være deg i den situasjonen, men du må tenke på deg selv og ikke minst barne.

Tror du ikke dere hadde fått det bedre uten han?!

Skrevet

ok jenter jeg er kjempe takknemlig for gode råd men vi er gift har 2 barn, hus og alt. synes ting er vanskelig å bare dra ifra. men det spørs nå om jeg bare må gjøre det for at barna å jeg skal ha det bra...

Skrevet

skjønner at det er vanskelig i den situasjonen ja...

men du må bare hoppe i det..

bo hos noen andre til du kommer deg på beina igjen...søk om skilsmisse...du vet du må gjøre det...

barna har det jo ikke godt om foreldrene ikke har det godt..

kommer selv fra et hjem der foreldrene ikke var snille mot hverandre og kan aldri tenke meg å gjøre det mot noen av mine barn..

skjønner det er vanskelig men du må bare hoppe i det å få det overstått..

sender deg mange klemmer og håper det ordner seg og du får masse støtte fra familie og venner...

Skrevet

Nå er jeg sikkert kjempeslem.. så unnskylder meg på forhånd...

Men du sier at du elsker han, jeg forstår det. Det skal MYE til for at jeg går ifra mannen min også. Elsker man noen så elsker man noen.. og da er det ikke så lett å forlate alt man har sammen...

Men elsker han virkelig deg? Jeg har vanskelig for å tro at man kan elske noen og samtidig kunne slå den personen..

Vil du virkelig være sammen med noen som slår deg? Hva med barna, hvilket forbilde vil både du og mannen din være for dem?

Håper du har mange gode venner rundt deg og får hjelp! Høres virkelig kjempevanskelig ut..

Hjelper ikke om vi sier: Kom deg vekk!! Du må være klar for det.. Men prøv å vær så gla i deg selv at du velger deg før han..

Skrevet

Tenk om han skader barnet du bærer.... Du må søke hjelp, mange ulike instanser som kan hjelpe deg, ev dere dersom du ønsker å fortsette et forhold til en mann som skader deg...

Skrevet

Det går an å ta en prat med krisesenter der du bor - de har erfaring med å hjelpe folk som er i lignende situasjoner som deg og kan sikkert gi deg noen gode råd.

"Er du i en vanskelig livssituasjon? Er du usikker og forvirret og lurer på hva du skal gjøre? Blir du utsatt for psykisk eller fysisk vold kan du ringe eller sende en mail til noen som forstår problemene dine. - Ta kontakt med et krisesenter i dag! "

En oversikt over telefon og mailadresse til krisesentrene i de forskjellige fylkene kan du finne her:

http://www.krisesenter.com/sekretariatet/kontaktliste.html

Lykke til!

Skrevet

Er dette seriøst eller? Spør du virkelig om hva du bør gjøre?? Han slår, utøver psykisk mishandling (høres det ut som) etc. Jeg hadde skjønt det om du spurte hvordan komme meg bort, men du vet utmerket godt at du MÅ ,for barna dine sin del, komme deg bort. Dette er jo en barnevernsak, psykisk og fysisk mishandling!! Barna dine blir skadet av å bo under slike forhold.

Dette betyr IKKE at jeg mener det blir enkelt for deg, skjønner at det er vanskelig MEN tenk på barna dine og søk hjelp. Om dette er seriøst håper jeg du har noen du kan stole på, som kan hjelpe deg videre med det du vet du må gjøre!

Lykke til!

Skrevet

Støtter Findus, ta kontakt med krisesenteret. Det er hjelp å få.

Skrevet

Huff nei dette var ikke noe kos aa lese ..

Siden du allerede har kommet saa langt som aa dele sorgene dine med oss, saa har du vel allerede tatt en avgjöring ? Men du törr ikke for kjaerligheten henger dere sammen, men det er en merkelig form for kjaerlighet! Du har nok den delen vi kaller ekte, mens mannen din utöver den paa en helt annen maate. Hans maate paa aa ha deg innen rekkevidde, og aa holde paa deg, han har en kamp inni i seg og han vet innerst inne at det ikke er riktig det han gjör. Men dette er ingen unnskylning for det du maa gjennom.

Han trenger profesjonell hjelp for aa komme seg ut av denne situasjonen, og du ogsaa, men hver for seg. Din selv-tillit blir bare lavere og lavere for hver dag du er under samme tak som han. Du elsker han og vil at det skal bedres, du gjör alt som er i din makt for at han ikke skal komme opp i en situasjon hvor han slaar deg, men forgjeves.. det eneste signalet du gir han er at han kan fortsette.

Det er trist men de som er naermest kan ikke klare aa hjelpe en voldelig person, kun profesjonell hjelp maa til.

Om du gaar til krisesenteret vil de gi DEG og barna det dere trenger, og de vil ogsaa sette inn det som maaa til for at mannen din faar den hjelpen han maa faa.

Det mht huset ... ja du faar vel bo der til han har laert litt vettug!! Er ikke loven slik da ? Du tar ansvar for barna til han kan er klar for aa komme tilbake til dere, dette maa han innse.

Er det kjaerlighet inni bildet, og om volden plutselig har kommet mellom dere den siste tiden, saa kan kjaerligheten forstatt vaere der til den dagen han kommer hjem igjen for godt !

Dette virker kanskje som en kjaerlighets-roman for noen, men man skal ikke alltid gi helt slipp paa haapet man holder i hjertet sitt!

Lykke til .. jeg skjönner litt hva du gaar gjennom..

Skrevet

Kastet han ut... Viste du dette før du ble gravid med nr 3????

Skrevet

Jeg har også vært i et voldelig forhold, men det var heldigvis før jeg fikk barn.

Jeg regner med at du allerede vet at dette ødelegger barna dine..

Om han ikke er intr i å få hjelp til å få orden på sinne sitt har du egentlig ikke noe valg. Du kan ikke la dine barn vokse opp sånn!!!

Jeg får helt hetta da jeg vet veldig godt hvor skadelig dette er. De må få slippe å oppleve at pappa slår mamma!!

Hva gjør du den dagen han slår barna istede?

Mener ikke å være ekkel, men kjenner jeg får panikk på barnas vegne. (har jobbet med barn og ungd. i mange år. og har der sett mye fæle resultater av ustabile hjem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...