Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos jordmor på onsdag den 13.12 hvor hun fant ut at jeg hadde svangerskapsforgiftning med 2+ protein i urinen og blodtrykk på 155/115. Babyen lå også i seteleie. Var da i uke 37. Ble sendt rett på sykehuset for ny skjekk. Der ble det UL og overnatting. Fikk beskjed om å komme tilbake mandag 18 for ny kontrol.

Den 18.12 fikk jeg ny ul og babyen lå fortsatt i seteleie. Fikk da beskjed om at jeg da kunne velge om jeg ville ha vanlig fødsel eller ks. Jeg behøvde ikke en gang å prøve å få overtalt dem til ks en gang. Det var de som sa det var best for meg. Ble overlykkelig da, slapp å tenke på setefødsel. Hadde gruet meg til det. Det tok 5 minutter også fikk jeg vite at jeg skulle ha ks time kl 9 tordag den 21.12.

Den torsdagen kom lille Simen til verden kl 9.34. Han veide 2850 og hode var 36cm. Lengden var 31cm fra hode til rumpen. Har ikke fått full lengde siden bena hans lå klistret mot magen og de ikke kunne rette dem ut før legen hadde sett på han dagen etter, fått sett om det var hofteskade. Noe han ikke har. Valgte å være våken under ks og fikk høre den mest nydeligste skriket som finnes når han ble tatt ut.

5 dager etter var vi hjemme. Måtte feire julaften på sykehuset, men det var ikke så ille. Får heller ta det igjen neste jul. Var så heldig å få rommet alene i 2 dager siden ingen ville være igjen på barselavd. når det var jul, så det lå 4 andre der også i julen. Alle hadde rommene alene. Det var deilllllig å slippe å tenke på at man plaget andre når Simen skrek om natta.

Ønsker dere alle som snart skal føde lykke til og håper dere får en fin fødsel ;0)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7659147-en-f%C3%B8dsel-uten-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...