Gå til innhold

Tilvenning til grøt...sikkert dumt spørsmål, men jeg gjør så godt jeg kan! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt med grøttilvenning på min 4 mnd gamle gutt i samråd med helsestasjonen fordi han er stor og trenger mer enn bare pupp. Uansett...hvordan gjør dere det? Jeg har laget en tyyynn grøt nå i 2 dager som han har fått 2-3 ganger på dagen, og i dag laget jeg den litt tykkere. Men varmer dere den? Og hvor lenge før man kan øke mengden og gjøre den tykkere? Jeg tenker at han ville vel reagert nå om den ikke falt godt i magen, men jeg anser som sagt ikke...og hører gjerne deres erfaringer! Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg begynte også med grøt da gutten min var 4 mnd.

Vi hadde ganske lang tilvenningsperiode, tipper det tok en måned før han spiste en halv porsjon to ganger om dagen. Spiste ikke full porsjon før han var nærmere 6 mnd.

Jeg lot egentlig han styre. Lot han få så mange skjeer han ville og økte tykkelsen på grøten etterhvert som han godtok det. De er jo ganske gode til å si fra;)

Men man må selvfølgelig følge med på om magen tåler det. Noen barn blir litt trege i magen og da kan man med fordel tilsette litt sviskesaft eller malt i grøten. Også fint å venne dem til å drikke litt vann til grøten, det er også bra for fordøyelsen.

håper dette var til noe hjelp

lykke til

Skrevet

Jeg begynte med grøt da sønnen min var 4,5mnd av samme grunn som deg. Jeg laget grøt på vanlig måte etter oppskriften,men ga bare et par skjer i begynnelsen. Økte mengden når jeg så at han tok det og tålte det. Lykke til!

Skrevet

Se på augustklubben under "klubbsider" her, der finner du masse grøt-prat! (Regner med babyen din er august-barn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...